3873
Sök

Hur mkt laddar chippad audi a4 b5 1.8tsq

254 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#1
hej.

jag har chippad min bil och den laddar 1.0 0.9 bara, har läst mycket om att andras laddar 1.4 1.5 men sänker sig sedan mycket men jag får inte upp den så mycket fast jag testar gasa på 2-3 tusen varv... den går endast till 1.0 bar.


kan man spänna wastgaten lite tro för att få den att ladda lite mer om det är möjligt? eller med pysventil ? den är ändå chippad så det vore väl ingen skada ?

min bil är en audi a4 1.8tsq 00


341 Inlägg
21 september 2012
#2
Min laddar 1.4-1.5, men jag har då ATP turbo och 300hk.
Den sänks faktiskt inte mkt, utan stannar där. Grym turbo
Senast redigerat av Audiholic (21 september 2012)


254 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#3
Audiholic skrev:
Min laddar 1.4-1.5, men jag har då ATP turbo och 300hk.
Den sänks faktiskt inte mkt, utan stannar där. Grym turbo

Jag har dock original turbo, men jag har läst att folks bilar med original turbon laddar 1.4 , 1.5 men sänker sig men min kommer inte upp högre än 1.0 fast jag pressar han med låga varv..


Avstängd
10 388 Inlägg
21 september 2012
#4
Tveksam till om originalsnäckan klarar av att hålla 1.4-1.5 någon längre stund.

O original har du ju max hk vid 6000rpm och max vrid vid 2000-4600rpm.

Så, hur blir det om du drar den "lite längre"?
Senast redigerat av it_mutt (21 september 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

254 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#5
it_mutt skrev:
Tveksam till om originalsnäckan klarar av att hålla 1.4-1.5 någon längre stund.

O original har du ju max hk vid 6000rpm och max vrid vid 2000-4600rpm.

Så, hur blir det om du drar den "lite längre"?

Nej det var det jag sa... Att andra verkar skriva att deras går upp till 1.4 - 1.5 men den tappar sedan till 1.0 0.9 men min går inte så upp fast jag pressar den på 3an 4an på låga varv..


Avstängd
10 388 Inlägg
21 september 2012
#6
alpis skrev:
it_mutt skrev:
Tveksam till om originalsnäckan klarar av att hålla 1.4-1.5 någon längre stund.

O original har du ju max hk vid 6000rpm och max vrid vid 2000-4600rpm.

Så, hur blir det om du drar den "lite längre"?

Nej det var det jag sa... Att andra verkar skriva att deras går upp till 1.4 - 1.5 men den tappar sedan till 1.0 0.9 men min går inte så upp fast jag pressar den på 3an 4an på låga varv..

Som sagt; hur blir det om du drar den längre? (Pressa för mig är att dra växlarna)

Felkoder?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

254 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#7
it_mutt skrev:
alpis skrev:
it_mutt skrev:
Tveksam till om originalsnäckan klarar av att hålla 1.4-1.5 någon längre stund.

O original har du ju max hk vid 6000rpm och max vrid vid 2000-4600rpm.

Så, hur blir det om du drar den "lite längre"?

Nej det var det jag sa... Att andra verkar skriva att deras går upp till 1.4 - 1.5 men den tappar sedan till 1.0 0.9 men min går inte så upp fast jag pressar den på 3an 4an på låga varv..

Som sagt; hur blir det om du drar den längre? (Pressa för mig är att dra växlarna)

Felkoder?

Den går ned till 0.9 då från 1.0 alltså så den håller sig rätt så bra. Jag har testat att ha låga varv på 2an och sedan gasa och då ska den ju gå upp rätt mkt då... men den går inte högre än 1.0.

Har inget å läsa med så vet inte hmm Men kanske borde nolla via  batteriet ?


Avstängd
10 388 Inlägg
21 september 2012
#8
alpis skrev:
it_mutt skrev:
alpis skrev:

Nej det var det jag sa... Att andra verkar skriva att deras går upp till 1.4 - 1.5 men den tappar sedan till 1.0 0.9 men min går inte så upp fast jag pressar den på 3an 4an på låga varv..

Som sagt; hur blir det om du drar den längre? (Pressa för mig är att dra växlarna)

Felkoder?

Den går ned till 0.9 då från 1.0 alltså så den håller sig rätt så bra. Jag har testat att ha låga varv på 2an och sedan gasa och då ska den ju gå upp rätt mkt då... men den går inte högre än 1.0.

Har inget å läsa med så vet inte hmm Men kanske borde nolla via  batteriet ?

Mnja, tror faktiskt inte det löser någon felkod (möjligen airbag eller liknande) med batteri"tricket" tyvärr

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

254 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#9
it_mutt skrev:
alpis skrev:
it_mutt skrev:

Som sagt; hur blir det om du drar den längre? (Pressa för mig är att dra växlarna)

Felkoder?

Den går ned till 0.9 då från 1.0 alltså så den håller sig rätt så bra. Jag har testat att ha låga varv på 2an och sedan gasa och då ska den ju gå upp rätt mkt då... men den går inte högre än 1.0.

Har inget å läsa med så vet inte hmm Men kanske borde nolla via  batteriet ?

Mnja, tror faktiskt inte det löser någon felkod (möjligen airbag eller liknande) med batteri"tricket" tyvärr

Vågar ju inte heller testa att höjja trycket lite för då kanske den går i limp-mode wink


Avstängd
10 388 Inlägg
21 september 2012
#10
alpis skrev:
it_mutt skrev:
alpis skrev:

Den går ned till 0.9 då från 1.0 alltså så den håller sig rätt så bra. Jag har testat att ha låga varv på 2an och sedan gasa och då ska den ju gå upp rätt mkt då... men den går inte högre än 1.0.

Har inget å läsa med så vet inte hmm Men kanske borde nolla via  batteriet ?

Mnja, tror faktiskt inte det löser någon felkod (möjligen airbag eller liknande) med batteri"tricket" tyvärr

Vågar ju inte heller testa att höjja trycket lite för då kanske den går i limp-mode wink

O då behöver du en felkodsläsare iaf tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

254 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#11
it_mutt skrev:
alpis skrev:
it_mutt skrev:

Mnja, tror faktiskt inte det löser någon felkod (möjligen airbag eller liknande) med batteri"tricket" tyvärr

Vågar ju inte heller testa att höjja trycket lite för då kanske den går i limp-mode wink

O då behöver du en felkodsläsare iaf tongue

Ja precis :p vågar därav inte testa mig fram riktigt big_smile



Sök