ekelund88 skrev:
Smajly skrev:
Evildan skrev:
yeaopp, korrekt.
Ja mycket rymligare.. Bagaget i e46 touring e ju mindre än en handväska om man jämför med e39 touring..
Så mycket törstigare är inte e39'an jämför med e46.. allt beror ju på hur man framför bilen såklart..
Kan få en e46 att dricka mycket mer än en e39 om det skulle behövas..
Och fram skulle jag nog inte kalla e39 trång.. inte om man jämför med e46.. för då är e46 mindre.
Många talar utan egen erfarenhet i tråden..
fast få en e46 med samma motor och skick att dra mer än en e39 med samma motor och skick tordevara omöjligt om man kör lika dant
men ja e46an är som en liten skolåda jämfört med e39an som i jämförelse är ett slagskepp
riktigt gott om plats i en e39
Sen är ju komforten som natt och dag.
e46'an är rätt så skön att åka i om man jämför med t.ex. S60 eller Golf eller andra bilar i mindre mellanklassen.
Men e39'an är som att åka i ett luftskepp, den går så mjukt o bekvämt.
e39
+
*komfort
*utseende(i mitt tycke ett STORT plus då e39 är en av de vackraste karosser som tillverkats enligt mig)
*utrymme
e46
+
*mer ekonomisk(drar inte lika mkt bränsle jämfört med en e39 med likadan motor, dock inte så jättestor skillnad)
*går bättre(mindre vikt att släpa på=bättre acc)
*trevligare på småvägar, mindre vikt=smidigare(e39 trivs bäst på motorvägen)
Själv har jag en 523 och den rör på sig helt ok.
Att jag sen är skadad o vill ha mer effekt är en annan femma.
En 323/325 är helt ok bil skulle jag gissa på(utan att ha kört en e46 med den motorn)
En BMW skall dessutom ha en rak sexa, de låter såå gött när man drar på lite, kan inte jämföra med 4cyl..
Struntar du i körglädje och bara är ute efter att åka billigt, så gör en 318 jobbet väldigt bra.
Vill du kunna ha lite roligt då och då, njuta av motorljudet, men ändå ha rätt så stabil bränsleekonomi, satsa på x23/x25.
Kan inte säga så mkt om x28-motorn då jag inte kört en sån, men den lär prestera något bättre och också kanske dricka en mikroskopisk andel mer?
Kan säga som så, 523'an hade gått ca. 30.000 när den inhandlades och enligt färddatorn var genomsnittsförbrukningen 0,78l/mil, den hade förvisso mest gått på landsväg, men det är ändå helt klart godkänt..
Har åkt i en 320 tror den hade 150hk, tycker 523'an har trevligare karaktär(170hk)...