3748
Sök

Audi a4 beter sig konstigt

274 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
jag har en Audi a4 B5 från 1997. chippad av bsr och med ett AEM dryflow filter. Det sitter en 1,8T i den med fyrhjulsdrift och motorkoden AEB. Bilen har gått snart 24000 mil.

Detta hände. Jag ligger ute på motorvägen i 90 bakom en annan bil Jag trycker på gasen för att köra om men det händer ingenting i huvud taget. Rädd för att bli stående på motorvägen så håller jag lagom gas för att hålla bilen i hastigheten tongue rätt vad de är någon minut senare så kommer det tillbaka och blir som innan.

är det laddtrycket jag tappar och isåfall varför?

eller vad kan det vara tongue

tacksam för hjälp.

den går också allmänt segt när turbon sätter igång. förutom ibland då den går som en dröm (till och från)
Är de så illa så att det är turbon som håller på att ge upp? eller är det vevhusventilation eller nå runt omkring som spökar. smile?

14 Inlägg
24 september 2012
lmm kulle de kunna vara annars äre nog turbon som spökar, men vore ju lättsamt om de vore lmm tongue

Man vet aldrig när man behöver ett schysst hjärnrör

274 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
per-lennart skrev:
lmm kulle de kunna vara annars äre nog turbon som spökar, men vore ju lättsamt om de vore lmm tongue

gjorde de enklast möjliga. For till Robert på JRS tongue

274 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
Almqvisst skrev:
per-lennart skrev:

gjorde de enklast möjliga. For till Robert på JRS tongue

Lär ju också va turbon eftersom den är dyrast (:

14 Inlägg
24 september 2012
jajjamän tongue

Man vet aldrig när man behöver ett schysst hjärnrör

48 Inlägg
24 september 2012
Samma sak hände med min bil igår, den laddade bara 0.3 antar att det gick i nånsorts av "limp mode" eftersom jag har ett felkod redan, kan vara samma som min.

Felkoden jag har är :
- Magnetventilen för laddtrycksbegränsning
- Utsignal avbrott
- Intermittent

Antar att det är något fel på kontakten eller på sjävla Magnetventilen för laddtrycksbegräsningen på min bil.

274 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
Latino skrev:
Samma sak hände med min bil igår, den laddade bara 0.3 antar att det gick i nånsorts av "limp mode" eftersom jag har ett felkod redan, kan vara samma som min.

Felkoden jag har är :
- Utsignal avbrott
- Intermittent

Antar att det är något fel på kontakten eller på sjävla Magnetventilen för laddtrycksbegräsningen på min bil.

Ska få proffhjälp med detta på torsdag. lägger upp vad de visade sig vara (: mycket troligt att det är samma för mig (:

274 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
Almqvisst skrev:
Latino skrev:

Felkoden jag har är :
- Utsignal avbrott
- Intermittent

Ska få proffhjälp med detta på torsdag. lägger upp vad de visade sig vara (: mycket troligt att det är samma för mig (:

vad har du för bil förresten (:?

2 400 Inlägg
24 september 2012
Kolla kontakten till magnetventilen! Den är troligen trasig smile Min a4 betedde sig lika dant när jag köpte den och efter att ha bytt kontakten så laddar den alldeles för mycket igen ^^

48 Inlägg
24 september 2012
Jag har en Audi a4 1.8ts, har kollat kontakten men ser att den är ok.

274 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Kolla kontakten till magnetventilen! Den är troligen trasig smile Min a4 betedde sig lika dant när jag köpte den och efter att ha bytt kontakten så laddar den alldeles för mycket igen ^^

haha för mycket tongue ? kan dom göra de wink

Sök