Min present av pojkvännen blev en 300e... problemet är att den inte vill starta.
Den starta och gick innan han ställde bort den för ca 5 månader sen, efter det har den inte viljat starta.
Vi har provat starthjälp, rengjort fördelarlock,rotor, fick nya tändkablar av en vän till honom och sen kollat tändstift... inget fel där.
Sen tog jag upp Ovp-relät och rengjorde stiften och bytte en säkrning (den gamla va inte trasig men jag bytte av säkerhetsskäl bara), tagit upp bränslepumpsrelät och rengjort stiften.
Tanka i ny bensin i den plus lite bensinrengörnings medel, sen stod killen med startgas vid luftburken och jag testa starta, då hurrva den till lite och starta tvärt men dog efter 2 sekunder.
Efteråt pröva vi bogsera men de va bara glömma att han skulle starta då, den totalvägra på bogsering.
Jag har kollat luftfilter å allt, visst... oljan kan behövas bytas och så va oljetrycket på 2.
Tips någon?
Ska pröva förbi koppla bränslepumpsrelät idag och byta ovp relä.
Sen har bilen ett larm också, jag trodde det va den som spöka så jag drog ut kablarna till larmenheten under ratten, men efter det vill soppa pumpen bara gå konstant ,försöker jag starta bilen så reagerar den inte på startläget på nyckeln.
Här är larmdosan, tänkte lägga upp bilder ifall de kunde hjälpa
Nån som vet vart alla kablar går eller har ett elschema över denna??