2912
Sök

Laddtrycksmätare på Volvo S40 2.0t 2001

3 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
Hallå, skulle behöva hjälp med att lista ut vilken slang man ska sätta T-kopplingen på. Har sökt och läst på en massa forum om hur man skall göra och inte riktigt fattat.
Så därför vill jag veta med säkerhet hur man ska gå till väga, så jag inte gör nånting tokigt!

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184285/184285-d9073b1e12be20b1c51f573a6a01de5f.jpg
Senast redigerat av Agu (18 september 2012)

Dahlgren
450 Inlägg
3 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Den går ju till nån låda på torpedvägen, hörde av en arbetskamrat att den har nåt med bromsarna att göra, tittar runt på nätet samt i haynesboken och hittar inte vad den göra. kort å gott vad fn gör den där slangen ? big_smile

Dahlgren
450 Inlägg
20 september 2012
eller vänta nu haha!! sitter det en pluggad nippel till vänster om slangen wink ?
Nippeln är ganska grov men det går att få dit slangen.. värm lite på slangen och töj upp den med en grov skruvmejsel eller något. Eller så byter du till grövre slang.
Kan väll också Plugga t-korsningens ena anslutning. och sätta en grövre slang.
Senast redigerat av A-Dahlgren (20 september 2012)

3 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
Du menar en lite gummihätta eller nåt liknande? jo de sitter en sån dir till vänster. Den du ritade X:et på tror jag är bränsleslangen till fuelrailen.  tror att de inte blir så bra med laddtryck där haha big_smile men där till vänster har ja ingen aning om vad de  är för nån sak

Dahlgren
450 Inlägg
27 september 2012
Agu skrev:
Du menar en lite gummihätta eller nåt liknande? jo de sitter en sån dir till vänster. Den du ritade X:et på tror jag är bränsleslangen till fuelrailen.  tror att de inte blir så bra med laddtryck där haha big_smile men där till vänster har ja ingen aning om vad de  är för nån sak

Du kan koppla laddtrycks slangen där!

Sök