Tjena jag har en fråga
hur ser jag om mina kylfläktar fungerar, jag har 2 fläktar en som sitter mitt framför motorn(vit sitter under en stor tjock slang) och sen som sitter mitt framför luftfiltret (svart) och jag undrar hur jag får reda på om dom fungerar då jag aldrig sett dom snurra och jag har kollat säkringarna och dom är hela.
jag har också provat sätta på AC:n och fläktarna inne i bilen på högsta men dom snurrar fortfarande inte även fast fläktarna inne i bilen är på högsta (missförstå mig inte nu AC:n fungerar likaså fläktarna inne i bilen men dom 2 stora fläktarna i motor rummet fungerar inte vad jag tror iallafall)
så min fråga är hur får jag igång dom så jag vet att dom fungerar?
bilen är en volvo s40 1998
motorn är en 1.9L t4 motor dock ej i originalutförande då lite är gjort på den turbon är bytt bl.a
motorkod: b4194t om det är till nån hjälp.
det står att den vita mitt framför bilen under slangen är self-starting men motorn har gått till 100 grader C utan att nån av dom snurrat, så jag börjar bli lite orolig att dom inte fungerar.
så hur vet jag att dom funkar och hur får jag dom att snurra?
mycket tacksam för svar
jag tänkte fixa upp en bild men garaget är så jäkla sega på att ladda upp bilden så efter 1 timme gav jag upp