3579
Sök

B230Fk går oroligt?

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
#1
Tja.

Renoverde en Fk motor och slipade in ventilerna i en 531 topp. Satte dit A kam (behöver justeras lite i ventilerna)
Sitter en 13G som läcker lite olja evt vevhus?
Har ibland väldigt hårda kylslangar. Borrade ett 2mm hål i locket och ibland verkar det hjälpa ibland inte.
Komptest visar följande

9.5
9.5
9.25
9.75 
Varm/ljummen motor.


767 Inlägg
9 oktober 2012
#2
Extrazz skrev:
Tja.

Renoverde en Fk motor och slipade in ventilerna i en 531 topp. Satte dit A kam (behöver justeras lite i ventilerna)
Sitter en 13G som läcker lite olja evt vevhus?
Har ibland väldigt hårda kylslangar. Borrade ett 2mm hål i locket och ibland verkar det hjälpa ibland inte.
Komptest visar följande

9.5
9.5
9.25
9.75 
Varm/ljummen motor.

När går den oroligt ?
Alltid? tomgång?

Komptestet visar ju inget fel..

vad har den för temp när slangarna blir hårda? bubblar det något i expansionen eller luktar avgasaser i den?


En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
#3
Jiimpa skrev:
Extrazz skrev:
Tja.

Renoverde en Fk motor och slipade in ventilerna i en 531 topp. Satte dit A kam (behöver justeras lite i ventilerna)
Sitter en 13G som läcker lite olja evt vevhus?
Har ibland väldigt hårda kylslangar. Borrade ett 2mm hål i locket och ibland verkar det hjälpa ibland inte.
Komptest visar följande

9.5
9.5
9.25
9.75 
Varm/ljummen motor.

När går den oroligt ?
Alltid? tomgång?

Komptestet visar ju inget fel..

vad har den för temp när slangarna blir hårda? bubblar det något i expansionen eller luktar avgasaser i den?

Den går konstant. Det är inte så att den spottar och fräser men gången hurrar upp och ner. Misständer ibland. Sitter nya stift på förövrigt.
Tomgången är ju det den märks på med vid 1500 så känns det som att den tvekar nästan eller den trycker inte på så som den bör göra. Nästan svårt att dra loss bilen.

Tempen är ju när det börjar bli lite varmt. Räcker med tomgång en längre stund.  Jag har kanske tyckt att det bubblat i exp kärlet o lite rök. vilket skulle tyda på topplockspackning. Men Kollar jag där i så kan jag säga att mer än 9/10 så syns det inget mer än att det är ibland ett övertryck och att avgasvärderna är fel.



Sök