7 oktober 2012
Trådstartare
Tjena, har ramlat över en 745:a som jag fick gratis. Bilen är i rätt bra skick i övring, endast ett kopplingsbyte behövder för att få den körklar.
Men nu är det såhär, och nu lär många skriva "Sök på forumet innan du skapar ny tråd!!" i ren ilska, men jag har verkligen sökt, och inte hittat någon med samma fenomen (stavning?) som mig: Inget fungerar i mätarhuset förutom klockan och belysningen! Alla kablar sitter där dom ska, inget ärjbildning i någon utav kontaktstyckerna häller och alla säkringar i bilen är hel.
Jag vet att problem med mätarna är vanliga fel på 740, vilket jag erfarat själv. Men inte ens någon kontrollampa lyser när jag vri på tänningsläget! Alla lampor är hel, jag har kontrollerat. Och jag har till och med stoppat dit ett mätarhus från min gamla 740 16v som jag vet att alla mätare fungerade på, till och med, hör och häpna, bränslemätaren fungerade! Men med det mätarhuset fungerade inte ens belysningen! Skulle verkligen behöva hjälp och råd på vad/vart jag skall felsöka, för att köra utan allting är inte speciellt kul..
Tack på förhand, Ziinkas!