för några dagarsen fick jag lite problem med bmwn!. de kommer bara lite varmluft från fläkten. även att jag har fullt värme på. (32grader). vad kan problemet vara?
Har du tillräckligt med kylarvätska? Om kylarvätskenivån är för låg så brukar det vara dålig eller ingen värme i bilen.
Annars så kan det vara ett igensatt värmepaket eller dålig värmekran.
Jag antar att motorn kommer upp i rätt temperatur? Om inte så kan det vara termostaten som gått sönder så den alltid står öppen och låter kylarvätskan passera kylaren och kylas ned av den kalla luften.
Om det inte är någon av dessa saker så har jag tyvärr ingen aning om vad felet kan vara.
Har du tillräckligt med kylarvätska? Om kylarvätskenivån är för låg så brukar det vara dålig eller ingen värme i bilen.
Annars så kan det vara ett igensatt värmepaket eller dålig värmekran.
Jag antar att motorn kommer upp i rätt temperatur? Om inte så kan det vara termostaten som gått sönder så den alltid står öppen och låter kylarvätskan passera kylaren och kylas ned av den kalla luften.
Om det inte är någon av dessa saker så har jag tyvärr ingen aning om vad felet kan vara.
okej! tack! ska kolla upp de ja motorn kommer upp i rätt temp.
E46 värmesystem/ACC är eletroniskt styrt kan vara vad som helst! dålig inertempratursgivare,värmeventilen,panelfel. leta upp någon som kan göra en diagnos på värmesystemet så vet du var felet är. Det blir oftast billigare än att jissa var felet är;-)
Även en så enkel sak som igensatt kupéfilter kan medföra dålig värme samt dåligt flås på fläkten. Lite äldre bmw så som e34 är känsliga på kupefiltret.
Värmeventilerna i motorrummet kan ha hängt sig. smidiga att demontera och rengöra. Brukar "gegga" igen å då kan sånt här symptom uppstå. Ett simpelt byte av kylvätska kan också hjälpa.