3514
Sök

Bmw e46. dålig värme i kupen!

56 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
hej!

för några dagarsen fick jag lite problem med bmwn!. de kommer bara lite varmluft från fläkten. även att jag har fullt värme på. (32grader). vad kan problemet vara?

mvh
mixx

1 364 Inlägg
20 oktober 2012
Antar att du inte glömt ändra det lilla vredet som sitter mellan fläktutblåset i mitten?smile

56 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
Beangt skrev:
Antar att du inte glömt ändra det lilla vredet som sitter mellan fläktutblåset i mitten?smile

Nej da smile den är på max. Kan de vara fel på själva "grejen" man ändrar temp? Att den inte riktig hänger med.

5 687 Inlägg
20 oktober 2012
Har du tillräckligt med kylarvätska?
Om kylarvätskenivån är för låg så brukar det vara dålig eller ingen värme i bilen.

Annars så kan det vara ett igensatt värmepaket eller dålig värmekran.

Jag antar att motorn kommer upp i rätt temperatur? Om inte så kan det vara termostaten som gått sönder så den alltid står öppen och låter kylarvätskan passera kylaren och kylas ned av den kalla luften.

Om det inte är någon av dessa saker så har jag tyvärr ingen aning om vad felet kan vara.

56 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
simlar skrev:
Har du tillräckligt med kylarvätska?
Om kylarvätskenivån är för låg så brukar det vara dålig eller ingen värme i bilen.

Annars så kan det vara ett igensatt värmepaket eller dålig värmekran.

Jag antar att motorn kommer upp i rätt temperatur? Om inte så kan det vara termostaten som gått sönder så den alltid står öppen och låter kylarvätskan passera kylaren och kylas ned av den kalla luften.

Om det inte är någon av dessa saker så har jag tyvärr ingen aning om vad felet kan vara.

okej! tack! ska kolla upp de smile ja motorn kommer upp i rätt temp.

866 Inlägg
22 oktober 2012
E46 värmesystem/ACC är eletroniskt styrt kan vara vad som helst! dålig inertempratursgivare,värmeventilen,panelfel.
leta upp någon som kan göra en diagnos på värmesystemet så vet du var felet är. Det blir oftast billigare än att jissa var felet är;-)

32 Inlägg
22 oktober 2012
Även en så enkel sak som igensatt kupéfilter kan medföra dålig värme samt dåligt flås på fläkten. Lite äldre bmw så som e34 är känsliga på kupefiltret.

866 Inlägg
22 oktober 2012
Man få värme vid åter cirkulation påkopplad ;-)

235 Inlägg
22 oktober 2012
Värmeventilerna i motorrummet kan ha hängt sig. smidiga att demontera och rengöra. Brukar "gegga" igen å då kan sånt här symptom uppstå. Ett simpelt byte av kylvätska kan också hjälpa.

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

56 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
okej smile tack för alla svar! smile ska kolla upp de imorgon .

1 365 Inlägg
23 oktober 2012
På en E36 jag hade var termostaten helt öppen. Motortempen gick ändå upp relativt normalt men det blev ingen värme över till kupén

Sök