3838
Sök

Till er som trimmat Impreza!

132 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
Har kikat lite på Fas 1 steget hos JRM, kostar 23.900:-

Någon som satt det på sin wrx sti?, jag har en -2006, alltså 280 hk motorn.

är kittet värt 24.000:- ?

Tack på förhand.
Over and out!

4 822 Inlägg
22 oktober 2012
klart att det är värt det big_smile

det blir ju billigare iom att på din sida har du skrivit att du redan har ett HKS avgassystem på din bil så då behöver du ju bara skaffa en bränslepump samt stift och sen bara göra en mappning hos dom och det kostar ju 8800:- enligt deras sida, vilket är betydligt billigare.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

132 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
klart det är värt att få mer mos i bilen:), men tänkte om det gör ganska rejäl skillnad eller om man ska satsa på nåt ännu värre annars. men ger ju typ 70 hk mer och 100 nm om jag fattat rätt:), å det är ju lite pulver faktiskt.

jag mailade till dom å berättade att jag hade system, gick på 19.500:- då sitället typ:)

4 822 Inlägg
22 oktober 2012
ja det känns rätt så stor skillnad.

hur fan kan det bli så dyrt? mappning kostar ju 8800:- , soppa pumpen går väll på runt 2000:- , tändstiften 600:- beroende på vilka man köper och INTE köper det av JRM då det går att hitta betydligt billigare än vad dom ska ha, visst dom tar betalt för att byta grejerna osv men det går ändå att få det ca 9000:- billigare än vad dom ska ha om du skaffar grejerna själv och montera det själv och sen bara åker och mappar hos dom.

Mvh Christian

132 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
Christian S skrev:
ja det känns rätt så stor skillnad.

hur fan kan det bli så dyrt? mappning kostar ju 8800:- , soppa pumpen går väll på runt 2000:- , tändstiften 600:- beroende på vilka man köper och INTE köper det av JRM då det går att hitta betydligt billigare än vad dom ska ha, visst dom tar betalt för att byta grejerna osv men det går ändå att få det ca 9000:- billigare än vad dom ska ha om du skaffar grejerna själv och montera det själv och sen bara åker och mappar hos dom.

Vet inte varför, men är ju även jobb kostnad inkluderad som du säger, är ju downpipe i det kittet också iofs.

Man kanske skulle kika på scooby sov vad man kan få loss grejerna för å se om det lönar sig mkt att göra det själv, såg även att pbz gör en ren mappning för 9.500:- som iaf ska ge 40 hk och 45 nm tror jag det va, ökar varvspärren å grejjer me:)

4 822 Inlägg
23 oktober 2012
ok så det är bara ifrån efter downpipen det är bytt på din? det för klarar ju endel då downpipen går på endel och det gör stor skillnad att byta den.

Mvh Christian

132 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
ja downpipe ska ju ge en hel del har man hört.

blir kanske till och lämna in den under vintern iaf:).
Skulle vara kul med lite mer mos till nästa säsong.

Tack för tips och lite tankeställare Christian!smile

Sök