2884
Sök

Rover v8 startar inte.

24 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
Hej jag har en rover 3.5L v8 som inte vill starta. startmotorn klickar men går runt, klen gnissta därpå ingen tändning.

ska man köpa en ny start motor och en ny tändspole eller går de att fixa endå?

24 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
Glömde skriva att den står på pall. motorn går runt som den ska.

2 024 Inlägg
3 november 2012
Låter skumt om både startmotor och tändspole tappat effekt. Kollat så du har tillräckligt med spänning fram?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

24 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
men de ja inte fattar är att startmotor klickar och snurrar samtidigt, det brukar ju offtast bara klicka...

21 761 Inlägg
3 november 2012
Hur menar du egentligen med att den klickar?
Klickar den till först och efter typ en sekund börjar snurra (beter sig segt helt enkelt)?

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
3 november 2012
hur är jorden på motorn? mät spänningen på batteriet när du belastar det så kan du utesluta att det är batteriet som inte fungerar som det ska

24 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
magneten funkar inte riktigt, den slår i och från hela tiden samtigt som den snurrar runt motorn. och jag har provat med 2 olika batterier och båda samtidigt men den går inte riktigt endå... ska skaffa en ny

21 761 Inlägg
4 november 2012
Du kan ju göra en kontrollmätning nere på solenoiden där batterikabeln sitter för att veta säkert att det inte är en massa förluster, men jag tror enligt ovanstående beskrivning att startmotorn "fältar" och alltså är i dåligt skick. smile

24 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
solenoiden är kass enligt mina mätningar, ska skicka efter en ny i veckan smile

Sök