2951
Sök

Volvo S60 D5 -03 spottar ut oljan!!! HJÄLP!

274 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
Åkte hem från jobbet idag o på E4an så börja kopplingen slira när ja gasa på, trodde de va kopplingen som gick sönder...
Men när ja väl stannar hemma sen så ser ja att de e droppar där ja kört bilen på parkeringen, kollar under o hela underredet e täckt av olja, min fråga e då va de kan va???

Ingen olja i framkant av motor, bara i bakant o hela vägen bakåt bilen, samt under turbon... Den fick gå lite hårt på motorvägen o min tanke e då om de kan va oljeslangen till turbon eller returen???

Har inte kunnat hissa upp bilen ännu, men som sagt, min tanke e oljeslangarna till o från turbon eller trågpackningen...
Nån som skulle kunna ha nåt bra tips eller så om va de kan va? Om de skulle va vanligt på dom att de e nåt sånt som brukar gå?

Tacksam för svar! Kristian

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
7 november 2012
med tanke på den slirande kopplingen så skulle jag tro att packboxen bakom svänghjulet gått

dperformance
7 november 2012
Alex-s skrev:
med tanke på den slirande kopplingen så skulle jag tro att packboxen bakom svänghjulet gått

+1

274 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
De har runnit ut ca 1.5-2 l olja på vägen hem, ca 5mil... Så bästa e väl o göra rent fylla på olja o starta så man ser vart de kommer ifrån antar ja innan man börjar byta grejer i onödan... Men de kan inte va nåt rör som lossnat då de helt plötsligt börja slira o rann ut olja?
Mest troligt e väl packboxen då? Då de kan väl inte rinna in olja utifrån in te svepet?

dperformance
8 november 2012
Jag skulle ställt bilen och tvättat rent allt under. Läcker det ut såpass mycket olja på 5 mil så kommer det säkerligen komma några droppar när du har bilen ståendes så du ser vart det kommer i från. Börja med det och ta ett kort på eländet och lägg upp i denna tråd så för vi diskussionen vidare sen smile

Mvh Daniel

Sök