2963
Sök

S70 -97 högtalare

9 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
Hej!

Tänkte höra med er kunniga hur detta funkar. Har idag bara högtalare i främre dörrarna alltså i förar dörren och i ena passagerar dörren.

Öppnade mitt bagage lucka och kikade in i "hålen" för hatthyllans högtalare, där satt en kabel på varje sida som en vit fyrkantig sak med 2 ingångar på vardera sida. (är denna framdragen orginal till stereon eller vart går kablarna? kan jag bara köpa 2 st högtalare och koppla in där?

ringde mds i Linköping nyss och de påstod att det Inte är framdraget till stereon utan bara dit ett slutsteg brukar sitta om man har "värsting" paketet, så han sa att jag endå måste dra kablar?

Ganska svårt för mig att följa de där kablarna och se vart de tar vägen, så därför tänkte jag se med er hur jag kan veta om de går till stereon direkt eller om ja måste dra kablar?

Vad är det för storlek som passar på högtalare i hatthyllan på s70? Kommer de isåfall passa direkt elelr behövs någon monteringsram eller något annat göras ?

Tacksam för svar snarast då jag tänkte börja med projektet i helgen smile

Mvh

1 523 Inlägg
12 november 2012
perra013 skrev:
Hej!

Tänkte höra med er kunniga hur detta funkar. Har idag bara högtalare i främre dörrarna alltså i förar dörren och i ena passagerar dörren.

Öppnade mitt bagage lucka och kikade in i "hålen" för hatthyllans högtalare, där satt en kabel på varje sida som en vit fyrkantig sak med 2 ingångar på vardera sida. (är denna framdragen orginal till stereon eller vart går kablarna? kan jag bara köpa 2 st högtalare och koppla in där?

ringde mds i Linköping nyss och de påstod att det Inte är framdraget till stereon utan bara dit ett slutsteg brukar sitta om man har "värsting" paketet, så han sa att jag endå måste dra kablar?

Ganska svårt för mig att följa de där kablarna och se vart de tar vägen, så därför tänkte jag se med er hur jag kan veta om de går till stereon direkt eller om ja måste dra kablar?

Vad är det för storlek som passar på högtalare i hatthyllan på s70? Kommer de isåfall passa direkt elelr behövs någon monteringsram eller något annat göras ?

Mvh

mitt steg satt under  passagerar sätet höger fram.. jag har för mig att det e 6.5'' men skulle satsa på att sätta dit framsystem ist.. men S70 e ej djupa i dörrarna.. man får kapa i dem för att få ngn vettig monteringsdjup.. 74-75 cm har ja till rutan efter vi kapat i min S70.. kolla min projekttråd om baffeln till dörrarna ist för den där adaptern som kommer läcka luft som ett såll alternativt plasta dörrsidorna

154 Inlägg
15 november 2012
perra013 skrev:
Hej!

Mvh

på min 850 var det draget till både hatthyllan och bakdörrarna, dem kablarna gick till stereon iaf smile
kan tänka mig att de är samma sak på s70.

1 808 Inlägg
15 november 2012
Det är (iaf på min S70) 8" eller nått i den stilen.. 6,5" är alldeles för små i hatthyllan alltså

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Sök