20 januari 2012
Trådstartare
Tja!
har en Volvo 745 87a med b230f motorn som går dåligt kall.
Första 10min man kör så orkar den inget alls! kan t.o.m dö om man inte varar mycket när man ska köra iväg, men oftast så segar den iväg och accelererar väldigt dåligt och små "hackar", men därimot om man har kopplingen nere och varvar den så är de aldrig några problem att den inte vill varva eller att den segar upp varvet, då funkar det utmärkt. Blir den bara varm ca: 10min senare så går den som den ska igen. Vet inte vad det kan va för fel?
Och nu har den börjat gå högt på tomgången också, startar ja den så kan den ibland ligga på 1,5-2000 i varvet. och när ja kör och kommer till korsningar eller rondeller där jag behöver stanna kan det bli lika dant att den Ibland "fastnar" på 1,5-2000varv, där verkar det inte som det har någon betydelse om motorn blivit varm eller inte, utan den är hög ibland och ibland Vanligt varv.
Provade att ta bort kontakten till LMM när den stog på tomgången på ca:1700 varv och då gick den ner och blev orolig på tomgången i ca: 5sekunder, men sedan gick den upp igen till ca 1700 igen, lika dant när jag satte tillbaka kontakten, Vad Kan Det Vara För Fel?
väldigt tacksam för svar!