5 november 2012
Trådstartare
te_wik skrev:
Jag har du alltid låsringen på axeln, på det sättet är det lättare att se så den hamnar på plats. Trycka på knuten i splines tills den stöter emot ringen, sen pilla den till rätt plats och därefter knacka in knuten lätt.
Visst kan det vara så att det är skador på splinsen, att rengöra och kontrollera noga är A och O, lite fett på splinsen skadar inte heller. Om man är tvungen att vålda in knuten med slägga eller liknande är något fel och man bör inte fortsätta slå in den.
Nu skriver du ju att den gick tungt redan från början, men tänk dig om det börjar gå tungt först när knuten kommer till låsringen, slår man då in knuten med våld är risken stor (och nästan helt garanterat) att ringen hamnar fel och allt blir galet. Ringen böjs och hamnar i splinsen.
Mvh Tommy
Mm risken finns ju att det kan ha varit skit på splinsen. första gången detta för mig. men det är inget att skylla på visst skulle ju ha slutat att banka men gjort är gjort. tror ju defenitivt inte att den lär lossna iaf. men om det händer man bytar knut igen någon gång vet jag vad man ska och inte göra. jag är inte den som lämmnar in bilen i heller för jag vill göra allt sj.
2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97