3548
Sök

Sålt bil ny ägare skrev fel namn på ägarbeviset

3 354 Inlägg
21 november 2012
Hunted skrev:
Trafikförsäkringsföreningen är en hög sprutluder som borde klubbas ihjäl med snöskyfflar och få ögonen urgröpta med grötslevar.

varför det?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

136 Inlägg
21 november 2012
För att han åkt på dem en eller två eller fler ggr...  ingen annan orsak..

7 393 Inlägg
21 november 2012
tycker trafikförsäkringsföreningen är bra,, MEN att man inte att kan försäkra bilen NÅGRA dagar bakåt för man av nån orsak missat det gillar jag INTE,, råkade på det en gång sad förr gick det bra men icket numer
Senast redigerat av granadadr (21 november 2012)

Muttley
21 november 2012
Hunted skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Surt bara om han ställer bilen på dottern och inte skaffar någon försäkring på bilen.
Har läst om flera barn som redan vid 10-12 års ålder har en skuld till trafikförsäkrings föreningen för att deras föräldrar gör så.

Trafikförsäkringsföreningen är en hög sprutluder som borde klubbas ihjäl med snöskyfflar och få ögonen urgröpta med grötslevar.

För att du är glömsk?  Och att de går in och hjälper dig att ersätta skador som kanske du orsakat som du inte hade kunnat lägga fram pengar till själv ?   wink   Jag har med gjort de misstaget.

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
21 november 2012
granadadr skrev:
tycker trafikförsäkringsföreningen är bra,, MEN att man inte att kan försäkra bilen NÅGRA dagar bakåt för man av nån orsak missat det gillar jag INTE,, råkade på det en gång sad förr gick det bra men icket numer

Hur tror du det skulle vara om man fick försäkra något i efterhand? "Oj, jag råkade köra in i en parkerad bil. Bäst att jag tecknar försäkring från i förrgår..."

/Mattias

7 393 Inlägg
21 november 2012
matteeee skrev:
granadadr skrev:

Hur tror du det skulle vara om man fick försäkra något i efterhand? "Oj, jag råkade köra in i en parkerad bil. Bäst att jag tecknar försäkring från i förrgår..."

mm förstår problemet,, wink men då kan det ju finnas en klausul att sådant inte gäller from den dagen man ringer in den så att säga wink

kanske blir för krångligt,, vad vet jag?
Senast redigerat av granadadr (21 november 2012)

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
21 november 2012
magnuslindstrom skrev:
Svårt att klaga i detta fallet. Han kan ju bara hävda att han köpte bilen till sin dotter. Ingen som kan säga nåt om det. Om jag köper en bil av någon kan jag väl ställa den på vem fan jag vill, bara jag betalar...  samma med försäkringen ju.. antingen ställer jag av den eller så tecknar jag en försäkring.. inget konstigt ju!

Fast det krävs ju att den nya ägaren skriver under?! Om nu en omyndig person inte kan stå som ägare måste dottern vara myndig, och då måste även hon skriva på lappen - inte nån annan.
Skriver nån annan hennes namn är det urkundsförfalskning.
Så nej, du kan inte ställa en bil på vem fan du vill hur som helst. Och tur är väl det...? Annars kunde vem som helst ställt bilar på dig också..

/Mattias

5 198 Inlägg
21 november 2012
Hunted skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Surt bara om han ställer bilen på dottern och inte skaffar någon försäkring på bilen.
Har läst om flera barn som redan vid 10-12 års ålder har en skuld till trafikförsäkrings föreningen för att deras föräldrar gör så.

Betala bilförsäkringen och må som en prins istället cool Tack var snåla puckon som inte betalar försäkring som denna finns.

136 Inlägg
21 november 2012
matteeee skrev:
magnuslindstrom skrev:
Svårt att klaga i detta fallet. Han kan ju bara hävda att han köpte bilen till sin dotter. Ingen som kan säga nåt om det. Om jag köper en bil av någon kan jag väl ställa den på vem fan jag vill, bara jag betalar...  samma med försäkringen ju.. antingen ställer jag av den eller så tecknar jag en försäkring.. inget konstigt ju!

Fast det krävs ju att den nya ägaren skriver under?! Om nu en omyndig person inte kan stå som ägare måste dottern vara myndig, och då måste även hon skriva på lappen - inte nån annan.
Skriver nån annan hennes namn är det urkundsförfalskning.
Så nej, du kan inte ställa en bil på vem fan du vill hur som helst. Och tur är väl det...? Annars kunde vem som helst ställt bilar på dig också..

Nej, inte om inte köparen är med på det.. men vem som helst kan ju köpa min bil, som om bilhandlarens dotter ville köpa bilen så måste det ju vara ok...  fast det kanske inte gick till så i just detta fallet smile

Sök