Har köpt mig en v70 glt 97a, en manuell. Och nu till problemet, när ja kör med bilen får ja vänta 2-3 sek för att kunna få i nästa växel. Växlar ja ner (motorbromsar) så går växlarna i precis som dom ska å likaså när bilen står still. Han jag köpte bilen påstår att de är ena motorfästet som behöver bytas?? Och ja undrar isf om de e de främre eller bakre ? Någon som vet vad de kan vara??
Det var ju inte skoj förstås ....har ingen aning vad det vara men är det ett bussning i ett motorfäste så brukar det vara den övre(vet inte om det är den som du benämner främre)
Det var ju inte skoj förstås ....har ingen aning vad det vara men är det ett bussning i ett motorfäste så brukar det vara den övre(vet inte om det är den som du benämner främre)
Den övre motorbussningen är bytt utan att de blev någon skillnad. Kan de va nåt med vajrarna ? Synkringarna borde de ju inte va :S för då borde de skrapa även när man växlar ner eller växlar när bilen inte rullar. Men när ja växlar ner eller står still kan ka växla som vanligt, lätt å inga missljud
Det var ju inte skoj förstås ....har ingen aning vad det vara men är det ett bussning i ett motorfäste så brukar det vara den övre(vet inte om det är den som du benämner främre)
Den övre motorbussningen är bytt utan att de blev någon skillnad. Kan de va nåt med vajrarna ? Synkringarna borde de ju inte va :S för då borde de skrapa även när man växlar ner eller växlar när bilen inte rullar. Men när ja växlar ner eller står still kan ka växla som vanligt, lätt å inga missljud
är fästena nere på motorn dåliga så kan ju hela paketet flytta på sig vilket gör att det blir mupp med länkaget vida gaspådrag men bättre vid motorbroms:) eller så har dom börnat sönder hela bilen så du får byta allt:/
Det var ju inte skoj förstås ....har ingen aning vad det vara men är det ett bussning i ett motorfäste så brukar det vara den övre(vet inte om det är den som du benämner främre)
Den övre motorbussningen är bytt utan att de blev någon skillnad. Kan de va nåt med vajrarna ? Synkringarna borde de ju inte va :S för då borde de skrapa även när man växlar ner eller växlar när bilen inte rullar. Men när ja växlar ner eller står still kan ka växla som vanligt, lätt å inga missljud
är fästena nere på motorn dåliga så kan ju hela paketet flytta på sig vilket gör att det blir mupp med länkaget vida gaspådrag men bättre vid motorbroms:) eller så har dom börnat sönder hela bilen så du får byta allt:/
Misstänker att främre motorbussning är dålig, men de hade volvomekanikern väldigt svårt att tro att de skulle ha något med saken att göra :S
Nix! Tyvärr dåligt me svar på denna sidan Varvar ja typ inget när ja ökar i fart så får ja i växlarna normalt. Kan de ha något med varvtal att göra ? För släpper ja gasen och Kopplar så stannar varvtalet en stund innan de sjunker..
Har köpt mig en v70 glt 97a, en manuell. Och nu till problemet, när ja kör med bilen får ja vänta 2-3 sek för att kunna få i nästa växel. Växlar ja ner (motorbromsar) så går växlarna i precis som dom ska å likaså när bilen står still. Han jag köpte bilen påstår att de är ena motorfästet som behöver bytas?? Och ja undrar isf om de e de främre eller bakre ? Någon som vet vad de kan vara??
Tack på förhand. !!
Det är inte kopplingen som gör att det är svårt att få i växlarna? Hade en S-40 som växlarna var svåra att få i. Har för mig att det berodde på för lite bromsvätska i behållaren. Fyllde på o efter ca 2 dar blev det bra igen. Hydraulisk koppling som förmodligen delade hydrauliken med bromssystemet om jag inte fattade helt fel.
Har köpt mig en v70 glt 97a, en manuell. Och nu till problemet, när ja kör med bilen får ja vänta 2-3 sek för att kunna få i nästa växel. Växlar ja ner (motorbromsar) så går växlarna i precis som dom ska å likaså när bilen står still. Han jag köpte bilen påstår att de är ena motorfästet som behöver bytas?? Och ja undrar isf om de e de främre eller bakre ? Någon som vet vad de kan vara??
Tack på förhand. !!
Det är inte kopplingen som gör att det är svårt att få i växlarna? Hade en S-40 som växlarna var svåra att få i. Har för mig att det berodde på för lite bromsvätska i behållaren. Fyllde på o efter ca 2 dar blev det bra igen. Hydraulisk koppling som förmodligen delade hydrauliken med bromssystemet om jag inte fattade helt fel.
har hört de också att problemet kan bero på de.. men nivån e typ vid max, men endel säger att ja ska fylla på nästan så de rinner över.. e de något du kan säga nåt om ?
Har köpt mig en v70 glt 97a, en manuell. Och nu till problemet, när ja kör med bilen får ja vänta 2-3 sek för att kunna få i nästa växel. Växlar ja ner (motorbromsar) så går växlarna i precis som dom ska å likaså när bilen står still. Han jag köpte bilen påstår att de är ena motorfästet som behöver bytas?? Och ja undrar isf om de e de främre eller bakre ? Någon som vet vad de kan vara??
Tack på förhand. !!
Det är inte kopplingen som gör att det är svårt att få i växlarna? Hade en S-40 som växlarna var svåra att få i. Har för mig att det berodde på för lite bromsvätska i behållaren. Fyllde på o efter ca 2 dar blev det bra igen. Hydraulisk koppling som förmodligen delade hydrauliken med bromssystemet om jag inte fattade helt fel.
har hört de också att problemet kan bero på de.. men nivån e typ vid max, men endel säger att ja ska fylla på nästan så de rinner över.. e de något du kan säga nåt om ?
nu vet ja inte om det är på v70 som på 740, men då sitter det ett lager i svänghjulet som ingående axel i växellådan vilar i och om det skär så följer ju axeln motorvarvet och det blir tungväxlat
Det är inte kopplingen som gör att det är svårt att få i växlarna? Hade en S-40 som växlarna var svåra att få i. Har för mig att det berodde på för lite bromsvätska i behållaren. Fyllde på o efter ca 2 dar blev det bra igen. Hydraulisk koppling som förmodligen delade hydrauliken med bromssystemet om jag inte fattade helt fel.
har hört de också att problemet kan bero på de.. men nivån e typ vid max, men endel säger att ja ska fylla på nästan så de rinner över.. e de något du kan säga nåt om ?
nu vet ja inte om det är på v70 som på 740, men då sitter det ett lager i svänghjulet som ingående axel i växellådan vilar i och om det skär så följer ju axeln motorvarvet och det blir tungväxlat
Okej, har ingen aning Men kan varva mer när bilen kall å växla precis normalt då Sen när bilen kommer upp i arbetstemp så får ja vänta en liten stund innan ja lägger i växlarna..