3569
Sök

Volvo 940 94a bränsle filter frysit ?

174 Inlägg
2 december 2012
Trådstartare
Tjena ! Som rubriken lyder så tror jag att mitt bränslefilter åt frusit.. bilen startar och så men när jag varvar upp så får den inte den diesel den behöver.. men borde ju bara vara att värma upp filtret (om det nu skulle vara de) och sedan lossa på ventilen och sen tömma vattnet? Men måste jag llufta systemet efter det ? Kan motorn vara igång medans jag tömmer vattnet ?

Förövrigt så är filtret nytt sen två veckor tillbaka och motorn är en d24 t

Tack på förhand // Jocke

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!

2 415 Inlägg
2 december 2012
eftersom du har vatten i dieseln så bör du väl också ta en koll i tanken och kolla vart vattnet kommer från?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

174 Inlägg
2 december 2012
Trådstartare
Tryck_o_pys skrev:
eftersom du har vatten i dieseln så bör du väl också ta en koll i tanken och kolla vart vattnet kommer från?

Är förmodligen kondensvatten ? smile eller har jag fel ?

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!

2 415 Inlägg
2 december 2012
joakimahlen skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Är förmodligen kondensvatten ? smile eller har jag fel ?

kan vara. men hur ofta tankar man då om det blir kondens? jag har aldrig råkat ut för de.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Sök