Mercabruden skrev:
Hej så som rubriken lyder jag har fått att de är skit krångligt att lägga i ettan och tvåan, men de är bara i bland och de blev så efter att de hände något med kopplingen i höstas kopplingen blev jätte mjuk och bromsen blev sten hård, men sen hade jag in han på verkstad och då blev de bra men jag fick typ skrapa i växlarna eftersom kopplingen tog längst ner men sen efter jag kört några gånger så funka de igen. Men nu efter ett tag har de blivit svårt att få i ettan och tvåan:/ men blir bättre om jag sitter och pumpar på kopplingen innan jag ska i väg men som sagt så kan jag ju inte göra när jag ska köra i stan!.. Kan de hjälpa om jag luftar kopplingen?.. Så snälla någon som vet vad de kan vara? och vad jag kan göra åt saken?
Tacksam för svar:)
//Mercabruden:)
Petra
Låter ju som på ditt resonemang att detta har något med kopplingen att göra. Kan ju vara så att när du trycker ner pedelen så räcker det inte riktigt till för att lamellen ska orka greppa och så vidare.
Kunde ju som du säger vara värt att pröva att lufta kopplingen.
Om det nu är hydralisk koppling på dessa bilar? Det är ingen Vajer?
Skulle ju i såna fall även vara vajern som är kass. Men som sagt jag kan Merca väldigt dåligt så har ingen koll om det är hydralisk eller mekanisk.
Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld