2710
Sök

Volvo 940 FTT Läcker kylarvätska??? HJÄLP!

26 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
Precis köpt min första bil och haft den inne för att laga turbon, som visst satt på sne... men nu är den äntligen tillbaka och i bättre skick än någonsin, trodde jag!

Men icke sa Nicke!
Nu kissar den kylarvätska så fort jag pressat den lite! Kan de bero på prostatan? Bara skämta smile
Såhär ser det ut ialf... http://www.youtube.com/watch?v=KtHM6A77OFg&feature=g-hist

Topplockspackning?
Andra förslag?

Vad kan de kosta och fixa isådanafall?

Mvh
Axel Andersson

Pim_Pim
7 december 2012
Hahah, ser roligt ut !

Är ju bara att lyfta toppen så ser du ju, i bästa fall så är det ju bara att slänga dit en ny packning.

583 Inlägg
8 december 2012
Ser ut att komma mellan block och topplock.

Antagligen endast ny topplockspackning som behövs bytas. Dock hade det vart läge att kontrollera både topplock och block för sprickor när man ändå har av det.

Pris på verkstad har jag ingen aning om dock skulle jag tro att det kostar ettpar hundringar för packningen.
Hurvida du lämnar in den skulle jag väll tippa på bortåt 5-8 tusen (drar ett pris ifrån höften).
Det lönar sig att vara händig!. Ingreppet är inte speciellt svårt men tar tid.

Mhv
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

331 Inlägg
8 december 2012
Såg lite snabbt ut som det kan vara de vatten röret som går till vattenpumpen. ta en koll från sidan o se var ifrån exakt de kommer från!

490 Inlägg
8 december 2012
vattenröret ligger nedanför! det måste va toppackningen.

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

26 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
Tack för svar smile

Får undersöka saken lite närmre. Drygt att man inte har någonstans att stå o mecka med kärran bara, för isåfall hade jag nog kunnat fixa de själv...

Sök