3363
Sök

D24 tdic laddar dåligt

11 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
Tjenare! Jag har problem med min d24 tdic som inte laddar. Det började för ett litet tag sen när jag märkte att han inte kunna gå lika länge på starten som innan, så igår när jag va ute så la stereon av varje gång jag drog igång helljuset. Så jag bytte generatorn (för antog att de va felet), men nu klickar den bara på starten. Generatorn jag bytte te va dock inte likadan som den som satt i, på den förra så fanns de 2 kablar, en röd och en rödvit (utöver jorden) som gick in i generatorn och på den jag bytte till va de bara ett stift att sätta kabel på, så jag satte den röda på D+ och den andra lät jag bara hänga. Någon som har erfarenhet av detta? Tacksam för svar!

Mvh

97 Inlägg
20 december 2012
bara mäte om den laddar? ena kabeln är till varvräknaren och den behövs inte.. tror den heter w?

11 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
Aa det stämmer för nu funkar inte varvräknaren när jag kör, men kan de va att jag ska sätta den rödvita kabeln på D+ istället för den röda tro?

249 Inlägg
20 december 2012
dålig jord?

11 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
Borde inte va de för den funkade bra när jag köpte bilen, bara på senaste den har varit kass. Så trodde de va kolet som var gånget på den förre, men verkar va nåt annat hmm

11 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
Gjorde de nyss men då vart den helt död hmm

249 Inlägg
20 december 2012
släng dieseln på tippen och i med en redig b230 så slipper du kronglet=) haha

11 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
Klanka fan inte ner på diesel fittbodil, då ligger du risigt te må jag säg! Jag å nicke kommer ner å våldtar dej i din clio smile

249 Inlägg
20 december 2012
hahaha:P nä men ta en startkabel och kläm fast i generatorn och sen den andra klämman på batteriet på minus och se om den laddar då

Sök