3426
Sök

Dölja reg skylt vid Blocketannonser

239 Inlägg
2 januari 2013
Jag skulle aldrig köpa en bil om jag inte får regnummer innan jag kollar på bilen. Men det finns väl puckon som tydligen tycker tvärtom smile

Pim_Pim
2 januari 2013
ekelund88 skrev:
Peter_5565 skrev:
Pim_Pim skrev:
Jag personligen sållar alltid bort dom som inte har skivit ut sitt telefonnummer..
Likadant med dom som inte har några bilder..

Så chansen att få sitt fordon sålt endast med "mail" minskar drastiskt, bara så att ni vet.

Bilder vill man ju ha, men när det gäller mail så tänker jag tvärtom. Jag mailiar alltid först, och verkar det intressant så ringer jag i ett senare skede.

Så dom som inte svarar på mail minskar sina chanser drastiskt hos mig i alla fall, bara så att ni vet... lol

samma här avgjort köpet en gång genom mail och 2 gånger genom sms smile

Ja, jo jag säger då det..
Det finns folk till allt.

2 656 Inlägg
2 januari 2013
Pim_Pim skrev:
ekelund88 skrev:
Peter_5565 skrev:

Bilder vill man ju ha, men när det gäller mail så tänker jag tvärtom. Jag mailiar alltid först, och verkar det intressant så ringer jag i ett senare skede.

Så dom som inte svarar på mail minskar sina chanser drastiskt hos mig i alla fall, bara så att ni vet... lol

samma här avgjort köpet en gång genom mail och 2 gånger genom sms smile

Ja, jo jag säger då det..
Det finns folk till allt.

vi lever i ett modernt samhälle smile välkommen till verkligheten

...has left the building...
4 474 Inlägg
2 januari 2013
Beror på vad det är för bilen man säljer oxå...En vanlig "Svensson" bil, även av nyaste snitt, är väl ingen större "risk" att lämna ut reg nr på...Om man däremot har en mer "värdefull",ovanlig eller av någon annan orsak attraktiv bil så skulle jag INTE lämna ut reg nr. Skulle kanske till o med falskskylta bilen när man visar upp den, givetvis på en neutral väl trafikerad plats en bra bit från bilen uppställningsplats.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

BMW fantast
1 172 Inlägg
2 januari 2013
dawwe skrev:
Beror på vad det är för bilen man säljer oxå...En vanlig "Svensson" bil, även av nyaste snitt, är väl ingen större "risk" att lämna ut reg nr på...Om man däremot har en mer "värdefull",ovanlig eller av någon annan orsak attraktiv bil så skulle jag INTE lämna ut reg nr. Skulle kanske till o med falskskylta bilen när man visar upp den, givetvis på en neutral väl trafikerad plats en bra bit från bilen uppställningsplats.

Hur skulle du gjort när du ska ut och köra med din exklusiva värdefulla ovanliga attraktiva bil då?  Köra falskreggat då också?  När du kör till bilträffar?

Snäv tycker jag ett regnr är som en offentlig handling. Vartenda kotte kan se mitt regnr när jag kör, när jag parkerar utanför affärn mm så då finns det ingen anledning att dölja det i en annons vid försäljning.

Själv dissar jag alla annonser utan regnr, tele nr och riktigt namn. Förstår inte varför man döper sig till ex "BMW " när man lägger ut sin bmw på blocket.

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

4 474 Inlägg
2 januari 2013
Öh...Man kör dit i god tid iaf 30 min innan avtalad tid...Byter skyltar. Provkörning är det inte fråga om. Sen får man vänta tills "spekulanten" har åkt o så byter man tillbaka...Kommer man överens om ett pris får man mötas upp igen o köra med "öppnare" kort...

Edit: Behöver inte vara en superfin bil, kan räcka med att den är ovanligt stöldbegärlig...
Senast redigerat av dawwe (2 januari 2013)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

BMW fantast
1 172 Inlägg
2 januari 2013
Så när du e på väg hem så sår "svarte Petter" i en korsning och ser ditt riktiga hem regnr. Det kvittar hur du gör. Vill någon stjäla den så blir den stulen. Att inte visa regnr i annonsen hjälper iaf inte. Då får du köra utan skyltar alltid

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

4 474 Inlägg
2 januari 2013
Ja kanske, men det kan inte skada att vara varsam. Även om han ser regnr så är man kanske smart nog o förvarar bilen på annan ort...En snubbe kan ha sin bil förvarad "rätt säkert", den kan stå nånstans där det inte finns belysning, o som en liten bonus har han placerat ut äkta rävsaxar lite strategiskt...Så som tjuv gäller det att tänka sig för var man sätter foten i det fallet...Men absolut, allt går att stjäla, frågan är bara om det är värt besväret, finns kanske andra objekt som är mer lättåtkomliga?

Saabifierad
2 031 Inlägg
2 januari 2013
dawwe skrev:

dawwe skrev:
Öh...Man kör dit i god tid iaf 30 min innan avtalad tid...Byter skyltar. Provkörning är det inte fråga om. Sen får man vänta tills "spekulanten" har åkt o så byter man tillbaka...Kommer man överens om ett pris får man mötas upp igen o köra med "öppnare" kort...

Edit: Behöver inte vara en superfin bil, kan räcka med att den är ovanligt stöldbegärlig...

dawwe skrev:
Ja kanske, men det kan inte skada att vara varsam. Även om han ser regnr så är man kanske smart nog o förvarar bilen på annan ort...En snubbe kan ha sin bil förvarad "rätt säkert", den kan stå nånstans där det inte finns belysning, o som en liten bonus har han placerat ut äkta rävsaxar lite strategiskt...Så som tjuv gäller det att tänka sig för var man sätter foten i det fallet...Men absolut, allt går att stjäla, frågan är bara om det är värt besväret, finns kanske andra objekt som är mer lättåtkomliga?

Haha dags att dra ner på foliehattsanvändandet tongue lol

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök