3440
Sök

VW tdi PD bränner o-ringar

8 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
Jag har fått problem med att O-ringen på Pumpe duse går sönder, den är placerad mellan returkanalen och det trycksatta bränslet. Jag har bytt samtliga o-ringar och värmesköldar. Jag köpte renoveringssats till samtliga spridare eftersom dom nedre ringarna började läcka (åldringsskador) och efter det fick jag detta problem, har fått byta o-ringssatser en andra gång på två cylindrar hittills. ringarna mellan retur och den trycksatta kanalen såg typ ut som man hade eldat på den och den var stenhård på ett ställe. Jag begriper mig inte på detta, varför ser dom övriga o-ringarna ok ut? Kan det bero på att jag inte fått spridarna helt rakt? materialfel? erosionsskador? för hög temp? bakterier i bränslet (kör preem)? Är det någon som har haft samma problem eller har någon teori? Är rädd att jag kommer få riva ner skiten igen snart och byta packningar igen, suck!!!sad

Sothora <3
1 201 Inlägg
2 januari 2013
Kan va sprickor i toppen

Bildemonterare samt egen verkstad. !

8 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
Ja det är inte omöjligt, men konstigt att att jag fick problem efter byte av o-ringssatser första gången, jag använde ingen våld när jag tog ur eller satte tillbaks spridarna. Jag ska iaf testa och koppla bort slangen från vevhusventilationen och se om det blåser ur oljepåfyllningslocket.

Sök