Jag är rätt övertygad om att det finns LMM, om det inte är sniklösning men tveksamt att MB valt snik till 230E...
Lambdan mäter man upp när bilen är igång och är driftvsarm (lambda signalen skall pendla SNABBT mellan typ 0.1 - 0.9 V). Den kan ju dra "tjuvluft" efter motorn men innan katten med...Eller efter LMM, inte alltid det märks men kan räcka för att avgasvärdena skall bli knas. Har du gott om pengar o gillar att chansa så bytt "katt" för all del. Jag skulle dock rekommendera en ordentlig felsökning, inklusive en "storservice" inkl olja,filter o stift. Kan mycket väl vara "katten" men man byter den inte på chans, man kontrollerar de saker jag nämnt INNAN, katt-byte är det sista man gör så att säg, dvs om allt annat verkar vara i sin ordning.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure