3506
Sök

Datorn får ingen Ipv4 adress och ingen dhcp någon som vet varför?

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
Köpte en Toshiba Laptop kommer inte ihåg vilken modellen.(ifall det behövs så tar jag reda på det)
Står internet är begränsat, Hittar ej Nätverket längre och får ingen ipv4 adress och ingen dhcp.
De övriga datorerna och mobilerna funkar hur bra som helst på nätverket.
har ringt Comhem och de hänvisa mig till toshiba supporten tyvärr så är det helg och de har stängt.

Saker jag har testat:

1.Försöka låta datorn lösa felet själv-------------Funkar ej

2.Försökte kopiera infon från en annan dator ändrade lite på ipet, den hittar nu Hemnätverket men kopplar inte upp sig mot internet kollade upp det och tror det är för att DHCP var AV----------funkar ej

3-Försökt förnya winsock och ipv4 och ipv6 via cmd----------- funkar ej

4. Prövat att återställa datorn 3 veckor tillbaks-----------funkar ej

5. Har provat att Avinstalera/updatera drivrutinerna på Nätverkts kortet----------funkar ej

Finns det något kvar att testa?

Skogsmålare
630 Inlägg
11 januari 2013
Är inte så att du ställ din router på att Max dela ut säg 5 adresser och nått taket ?

Provat med både kabel och trådlöst ?

Om du kör wep kryptering på wifi så prova mata in nycklen istället för passwordet när du ansluter mot dit nät

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
12 januari 2013
I kommandotolken, skriv ipconfig /all för att se aktuella uppgifter, och klistra in dem här (du högerklickar i kommandotolken, väjer markera, sen markerar du allt och trycker på Enter så har du kopierat det).

Vad kör du med för operativsystem?

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
14 januari 2013
Trådstartare
Jynsa Har redan fixat router så den kopplar upp sig mer än 5. Har ej Provat med kabel måste köpa en trodde kabel var utdöende tongue. Kör inte webkryptering vad jag vet dock inte helt hundra.

Bebben Absolut ska försöka göra det ikväll lite svårt efter jag inte har ett nät så jag måste på nåt sett kopiera över till nåt usb minne och föra över till en annan dator.

Kan dock påpeka att jag har en samsung s3 så prova använda den som ett modem gick inte ansluta till den heller?

Sök