När jag bytte turbo på min 9-5:a så fick den stå och gå varm, jag hade då gjort rent tråg och bytt filter, när den blev varm (arbetstemperatur) så tändes plötsligt oljelampan, slog av och kollade så att inget kronlägage hade inträffat, såg inget och startade igen, ingen lampa, provkörde sedan bilen utan problem ända tills jag parkerade den, plopp, lampan tändes igen.
Höll sedan på med felsökning och provande, ibland tändes lampan och ibland blinkade den till med jämna mellanrum, sedan var jag i närheten av maptune här i stan, jag knallade dit och snackade med en av killarna på verkstaden, kolla 3:ans ramlager om det är slitet var hans råd, och mycket riktigt så var det riktigt dåligt, bytte ram och vev lager och vips så är oljetrycket ok.
Det du kanske kan se det på är hur lång tid det tar innan oljelampan släcks vid kallstart, min tog ca: 3-4 sekunder på sig innan jag bytte lager, nu tar det inte 1 sekund ens..
Edit/ Vid oilsludge brukar det uppstå ett typ generatorljud (tjutande) vid kallstart..
Senast redigerat av gurragas (23 januari 2013)
Mopar or no car:)