3193
Sök

JR luffilter vad är den lilla skiten för nåt?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
Fick mitt JR luftfilter idag från BSR. Men till paketet kom det ett väldigt litet filter också som jag inte har en susning om vart den ska sitta skulle behöva lite hjälp.

Tack på förhand.

349 Inlägg
3 april 2007
vevhusventilationen kanske!!

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
3 april 2007
det låter som ett vevhusventilation filter ja

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
tack för svar smile

är detta något som bör monteras eller kan jag låta den gamla vara kvar? fördelar och nackdelar med den?
Senast redigerat av dusty (3 april 2007)

349 Inlägg
3 april 2007
låt det gammla vara kvar besiktningen blir så ledsna om man har öppet filter på vevhusventilationen

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
okej tackar smile vad är skillnaden på att ha öppet på vevhusventilationen?

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
3 april 2007
dusty: kan bara tacka för att du la upp denna tråd... vart lika fundersam jag när ja fick mitt simota filter.. ana att d var till vevhusventilationen men hade ingen aning om d var nån ide att byta...

så tack tack smile

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

15 Inlägg
3 april 2007
Jo det är så att i vevhuset så cirkulerar avgaser och orenade miljöfarliga saker som ska tas om hand tycker miljöaktivister. Så man har dragit in vevhusventilationen (oftast) in i original luftfilterburk under luftfiltret för att bilen ska dra i sej det igen och rena det, blir ju lite sämre syrevärde på den luften då roll.
Rätta mej om jag har fel men det är så jag har förstått det.

5 710 Inlägg
3 april 2007
kribergarn skrev:
Jo det är så att i vevhuset så cirkulerar avgaser och orenade miljöfarliga saker som ska tas om hand tycker miljöaktivister. Så man har dragit in vevhusventilationen (oftast) in i original luftfilterburk under luftfiltret för att bilen ska dra i sej det igen och rena det, blir ju lite sämre syrevärde på den luften då roll.
Rätta mej om jag har fel men det är så jag har förstått det.

Helt riktigt!
Dock är vevhusgaserna i mängd en liten liten del av all den luft motorn suger i sig= spelar ingen större roll.
Dessutom är många vevhusventilationskonstruktioner (<-jobbigt ord) gjorda för att hjälpa till att suga ur vevhusgaserna för att säkerställa rätt vevhustryck.
Öppet filter istället medför då fel vevhustryck för att det inte finns något som suger.

>>dusty, behåll du originalet kopplat.

MVH Jonas
..............

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
tusen tack för svar smile lägger den i en låda där den lär få ligga.

Sök