Jaja, jag kan nog inte ändra UseDubbelTurbos uppfattning, men det kan jag leva med.
Jag och många med mig tycker att bilen är både pigg och rolig, de som kört vår eller åkt med i den (otrimmad då) har varit överraskade över vilket klipp det är i bilen, den imponerade till och med på vännen med en 500+ hk Cossy...
Och snygg eller inte, det är ju så olika vad man tycker om, men JAG gillar Proben i alla fall.
Vad gäller hållbarheten får vi väl se hur det går, vi har extra motorer och en extra växellåda ifall något går åt skogen, men sambon har också lång erfarenhet av både trimning och racing, samt som vanlig yrkesmekaniker, så det löser han och hans kontakter vid behov. Jag känner mig lugn!
Det värsta som kan hända är att de kör skiten åt helvete, och då får de helt enkelt plocka ihop bilen en gång till! (De är ju så billiga att vi råkat köpa på oss tre nu så delar finns det gott om...)
Hoppas verkligen zortep hittar en bil att trivas med, jag är övertygad om att till exempel Civicen håller måttet. Är själv mycket förtjust i Hondorna, men har lite problem med att acceptera det höga andrahandsvärdet. Bodde du närmare kunde du tittat förbi och klämt Probe, men jag tror det är smartare att hitta någon på hemmaplan att klämma på...
Hyundai Coupen är snygg också, men den har jag ingen personlig erfarenhet av. Morsan kör Hyundai och trivs bra med den, men då har det ju inte handlat något om att busa och bråka med den.
I min familj har vi bara lekt med V8-or innan, det var min sambo som fick mig att upptäcka jappsarnas klipp och vägegenskaper för ett tiotal år sedan. Och jag förmår att uppskatta båda skolorna...
Man kan ha kul på många sätt, och det ena behöver inte utesluta det andra!
// Ellen