Nån mer än jag som tycker bilen drar mkt bensin? kört 30mil och mätaren är mkt under halvtank. Lamdalampan kan lysa till när bilen stått på tomgång en stund.. Bilen är en Volvo 940 130hk
det beror ju givetvis på körstil men bortåt 1.5 liter milen är ju alldeles för mycket. Du borde kolla felkoder, det borde ha med att lambdalampan lyser ibland
Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Men visar mätaren rätt? Kan ju vara så att du har runt halvtank egentligen, bara att mätaren visar fel. Har lite tvärtom i 245an, där går det ganska långsamt i början, men strax under halvtank går det ner fort!
Min 940 drar nästan så mycket, men då är det vinter och jag är en gasglad 19-åring också.. Plus att min lambdalampa tänds också efter att jag kört ett tag, spelar ingen roll hur jag kör utan den kommer tillbaka.
Jo men den visar rätt mätaren märker man när man tankar tror ju nästan jag har en v8 under huven.... tror lamban kan vara glapp på någe vis så den får för sig att den ska dra mera ibland... var ett tag den drog runt litern men nu är de lika igen men kan man kolla felkoderna hemma? om lamdan skulle vara trasig?