Häpp, fick "inbjudan" till besiktning från en av de här nya bolagen som bedriver bilprovning/bilbesiktning i Sverige numera. Dock ville jag hålla kvar vid gamla hederliga Bilprovningen och försökte boka en tid med dom.
Men jag fick bara hela tiden svaret att det inte fanns några tider den veckan jag försökte boka på, oavsett vilken vecka jag provade med... När jag till slut provat varenda vecka som fanns att välja bland under hela våren o försommaren ringde jag dom och fick höra att bilen är för stor(!) för den här (nya) besiktningsanläggningen....(!!)
OK, det är en stor bil (Cadillac Eldorado) men hallå... Visade sig vid närmare studie att den är för tung också(!)...
Jaja, då gled jag in på den "nya" firmans webbplats och skulle boka där istället - samma sak, "finns inga tiden under den valda perioden"... men det verkar inte vara någon vikt/storleksgräns som sätter käppar i hjulet nu, det går att få tiden nu under mars men inte vill/kan jag plocka ut sommarbilen för att besiktiga den under mars. Snön ligger här fortfarande då :-)
Så jag ringde dom men dom kunde inte se vad det var som var fel och ska återkomma till mig inom 48 timmar...
Jaja, det ger väl sig - men behövde bara skriva av mig lite. Jag/personligen tror inte att något alls blir bättre med den här avregleringen/utförsäljningen.... Mindre skatteintäkter, sämre service, dyrare besiktning, etc...
/Rikard (som äger tre bilar varav två inte kommer att gå att besiktiga på Bilprovningen på Mjölkudden i Luleå)