1.8T på en A6 är "för klent", möjligen om man chippar den att den blir lite behagligare, men inte "out of the box". Menar du att den är för klen så den blir tråkig att köra? eller att motorn får jobba för mycket och att den drar mycket soppa? för a6an väger ju inte mycket mer än vad a4an gör (då har jag givetvis gämfört med 1,8t motorn i båda) Ska man börja chippa så ökar ju istället bränsleförbrukning samt slitaget på motor & turbo.
Ja, Audina är dyrare i inköp, men har också ett högre värde den dagen då du säljer den.
Personligen skulle jag rangordna, utifrån förarmiljö (hur skön den är att köra osv...tyst i kupén och hela den biten)
Från "dålig" till bäst (av dessa 3)
A4 längd 4550, bredd 1770, Tjänstevikt 1620
Passat (är ju som en "pimpad" A4:a) Längd 4700, bredd 1750, tjänstevikt 1560
A6 Längd 4900, Bredd 1810, Tjänstevikt 1630
Det skiljde inte mycket i vikt mellan audi bilarna, båda är tyngre än passaten i vajre fall.
Gällande framvagnarna, så går det inte att säga "rakt av", då det finns undantag.
Borde det inte vara så att efter ett visst årtal & datum att framvagnen är uppdaterad, eller lät dom framvagnen vara helt orörda på vissa?
Vad är det egentligen som ger med sig i framvagnen?
Om det lönar sig med en diesel vågar jag inte säga, det är väl bara att titta på skatt vs "insparad förbrukning" och räkna lite dock.
satt ner och räknade lite på det dära och kom fram till att jag skulle tjäna 9500kr i soppa på ett år om jag fortsätter att köra som jag gjort senaste året, det är då räknat på en bensin som snittar 0,8 och en diesel som snittar 0,6 med dagens bränslepris samt att jag även räknat med skatten som ligger på dieseln.
Skulle dock fortfarande vilja höra mer utlåtanden om man ska betala ca. 10 000kr extra för att få en bil med ringar istället för en VW.