3070
Sök

Porsche Cayman, huggig växellåda.

14 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Hej allihopa.

För två veckor sedan blev jag en lycklig ägare av en Cayman -08 på 2.400 mil smile Men vid start hugger det i växellådan och från ettan till tvåan lika så. I början trodde jag att det var för att man var ovan men efter två veckor så känns det likadant. Så jag undrar, är detta något som är vanligt med denna modell eller borde jag vara orolig för att jag snart måste "skrota" växellådan.

3 235 Inlägg
7 mars 2013
Går det att kolla oljenivån på den? Om inte dra till verkstad och be dem kontrollera nivån/oljan. Byt olja/filter vid behov, det ska inte hugga..

243 Inlägg
7 mars 2013
Tror det kan vara en mjukvaru uppdatering som behöver göras. kolla med din lokala porsche verkstad ifall de vet ngt om det.

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288

Forummoderator
18 010 Inlägg
8 mars 2013
Mjukvara kan det vara ja.

En automatlåda idag sänker vridet när den växlar för att sedan åter låta motorn få "full kräm" vilket gör att lådan kan upplevas slå in växlarna om det finns något litet glapp i drivaxlar/transmission. Detta bör också kollas upp.

EDIT: Jag antar att du har Tiptronic 5-stegad och inte den nyare PDK-lådan (Dsg typ)
Senast redigerat av Dieselsmurfen (8 mars 2013)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök