2767
Sök

E-Sim VärldsimulatorSpel

276 Inlägg
3 februari 2013
Trådstartare
Ett trevligt och inte allt för tidskrävande men ändå något man kan spendera lite tid med varje dag. Ett browser spel som inte är allt för jobbigt alltså! man kan antingen fördriva några minuter per dag eller så kan man vara riktigt hardcore och hålla på med ekonomi eller politik.

Tänkte se om de fanns fler av oss här som spelar kanske? Går ju ganska Dåligt för Sverige för tillfället och vi krigar frenetiskt för att bli fria från ockuperingen från litauen. så vi behöver din hjälp!!

Ni som vill börja kan gärna använda min ref-länk så jag får 5 guld när ni når level 7 samt att ni även får 2 guld extra när ni når level 7.
Länken är då e-sim - http://primera.e-sim.org/lan.196576/

Skaffa jobb och varje gång ni går upp i economic skill (1>2>3) titta på jobb marknaden för att få högre lön. Eftersom ni kommer gå upp snabbt i detta så glöm inte byta jobb för att inte förlora en massa pengar. Går även få svartjobb där man får betalt i guld istället som är en världs-valuta.

Så först dagarna kommer vara någorlunda tråkiga då är de jobba,träna, slåss och käka mat för att gå upp i level men blir roligare när ni går upp i level och skill.

Finns även en webb-irc för de som vill ha hjälp! http://cbe005.chat.mibbit.com/?channel= … mibbit.org Gå in där o prata lite det finns även ett nybörjarsystem som gör att du får mat varje dag gratis av staten

276 Inlägg
3 februari 2013
Trådstartare
Har ni några frågor. så fråga på smile

276 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
Någon måste ju tycka om den här typen av spe?l är ni nyfikna? så klicka in o börja spela:)¨3 st har registrerat sig hittills härifrån

född blåvit
624 Inlägg
4 februari 2013
/stamp of approval

Spelat i ett halvår lite drygt, löjligt vanebildande för så få klick som krävs smile

276 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
Vad Nickar du på e-Sim?

Saabifierad
2 031 Inlägg
6 februari 2013
Hehe Polen ligger 1:a med dubbelt så många invånare big_smile Polackerna verkar förövrigt galna i spel tongue Ska ta en titt på det, men är det alltför likt Erepublik då blir jag inte långvarig hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

276 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
beror på om du kör på primera servern så är det inte det. eller mkt är likt men han som skapade e-sim (Railman) gjorde det för att göra en bättre version än erep utan möjlighet att köpa guld. sen blev han girig och skapade en sån server också emn den ska man hålla sig ifrån.

146 Inlägg
7 februari 2013
jag skulle inte rekommendera någon att spela detta om man inte redan spelat från dag 100 eller liknande eftersom sysop ideligen implementerar nya moduler som gör det än svårare för nya att komma ifatt äldre spelare och gör det ännu svårare för nya att åstadkomma det enda man faktiskt kan åstadkomma i spelet dvs. mer "damage".

276 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
Iom det nya equipment systemet så har han ju dock gjort det bättre för nyare spelare att iaf göra mer damage. och gamla spelare slutar och nya börjar.

Och hela spelet går ju inte ut på att göra mest damage utan man kan rikta in sig på att tjäna pengar eller föra politik eller ha en tidning och vara journalist och därigenom bli stor och rik. plus massa annat

146 Inlägg
8 februari 2013
Det enda tävlingsmomentet är XP och Damage (går hand i hand) och det nya equipment systemet gör det värre för nya då dom inte har råd att köpa "reduce miss chance" för guldet medan äldre spelare ligger på 0% miss chance tack vare deras rikedomar, så nej han har gjort det än värre med den modulen.

276 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
För det första går inte XP hand i hand med styrka o damage och de är inte de enda tävlingsmomenten. tävlingsmomentet är att sitt land ska bli störst o bäst och för det kan behöver man inte vara starkast. jag startade dag 299 och jag är en av sveriges kändare spelare som varit i kongress och riksdag 3-4 perioder i rad. så jag köper inte riktigt ditt argument
Senast redigerat av Mido__ (8 februari 2013)

född blåvit
624 Inlägg
8 mars 2013
Mido: dabster wink

Kan ju tilläggas att med de nya  träningsförändringarna så gör en ny spelare stor skillnad efter väldigt kort tid!

276 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
haha jaha hej tongue ja det gör det väldigt mycket enklare för de nya spelarna att hinna ikapp

Sök