20 juli 2012
Trådstartare
Hej jag har ett problem med min bil som jag gärna skulle vilja fixa och därför skriver jag här och ser om någon vet vad det kan vara. Bilen är en Volvo S70 2.4 glt med 170 hk, årsmodell 2000 som har gått 21000 mil.
Problem 1: Bilen går ryckigt både vid acceleration och jämn och hög hastighet. Ibland märker man inga ryck i från bilen och ibland så rycker det till väldigt ofta.
Problem 2: Bilen startar inte ibland (händer ungefär 4-6 gånger i veckan ibland mer och ibland mindre). När man kommer till bilen och vrider om nyckeln så startar bilen men dör direkt och om man testar att starta några gånger efter igen så startar den inte alls men startmotorn försöker få igång den. Och sitter man kvar och väntar i 1-2 minuter så startar bilen helt normalt och går igen. När man inte får igång den så lyser ETS-lampan och Motorlampan men annars lyser ingen lampa när man kör.
Bilen är inte trimmad och det är inte gjort något speciellt med motorn.
Jag har hört runt lite men ingen vet exakt vad detta kan vara och de tror det kan vara rätt mycket olika saker. Jag har testat att byta tänd stift och haft inne bilen på Volvo för uppgradering av spjällhuset men inget av dessa har gjort någon skillnad. Jag har även haft inne den och läst av felkoder men inga felkoder hittades.
Så jag hoppas att någon kanske kan veta vad detta är för jag börjar bli riktigt trött på det. Tack på förhand.