21 mars 2013
Trådstartare
Hej alla!
Måste skriva av mig lite efter att tjejen besiktigat min bil idag, gick givetvis inte igenom... Fick en anmärkning på avgassystem bullernivå, överskrider gränsvärde.
Eftersom min bil gick igenom förra året med exakt samma avgassystem och utförande tyckte jag det va konstigt och frågade min flickvän vad gubben sa. Hon sa då att han hade tittat under bilen och sett att det inte fanns några ljuddämpare och sa att detta resulterar till för högt ljud. Moderna bilar är så tysta och fina också uttalade han sig sedan. Blev så jävla förbannad! Måste dom inte mäta värdena över huvud taget eller kan man ringa och påpeka detta?
Hur ska jag lösa detta annars? Skita i att göra något åt det och testa på en annan station eller göra något smidigt hemmabygge? Inte så sugen på att köpa nya ljuddämpare när jag tänkt sälja bilen snart.
Ska också påpeka att direkt när tjejen körde in bilen i hallen och gått ut gick han på om att den va trimmad som satan och slet upp motorhuven för att kolla... Tjejen sa att den inte va det. Han kollade sedan på vevhuset där det står 2.0 och sa då; när det ser riktigt ut, det är en 2.0a.. Tror jag skjuter mig! Hur fan kan man gå efter det, motorn skulle ju kunna vara borrad, planad etc etc ändå!
Ack vet jag förgasarmotorer!