3597
Sök

Volvo 945 blött vid förasidan.

337 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
Hej,

Det är så att på min Volvo 945 GL så blir det blött på förasidan (golvet). Fundera på att det kan vara kylsystemet som läcker men vet ej hur man åtgärdar något sådant.

Någon som vet eller har andra teorier?

Ps: Enligt mig luktar vattnet bara som om de skulle vara gamlat. Men det är typ halt/klibbigt

Mvh Eric
Senast redigerat av Eric91 (6 april 2013)

629 Inlägg
6 april 2013
Smaka på det, är det sött som fan är det glykol, dvs värmepaketet läcker, eller värme kran etc.

Mröh

337 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
Dagge88 skrev:
Smaka på det, är det sött som fan är det glykol, dvs värmepaketet läcker, eller värme kran etc.

Kan inte säga att det smakar sött alls utan kanske något beskt.

13 Inlägg
8 april 2013
Hade samma problem på min 940GL-92. Det läckte in kylarvatten på förarsidan.
Det var värmepaketet som hade gått sönder vid rören som leder in och ut kylarvatten. Bytte värmepaketet och torkade upp ordentligt på förarsidan(tog ut mattan och drog den genom tvättmaskinen med för att bli av med glykolen) sen var det problemet ur världen :-)

337 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
KarlIngvar skrev:
Hade samma problem på min 940GL-92. Det läckte in kylarvatten på förarsidan.
Det var värmepaketet som hade gått sönder vid rören som leder in och ut kylarvatten. Bytte värmepaketet och torkade upp ordentligt på förarsidan(tog ut mattan och drog den genom tvättmaskinen med för att bli av med glykolen) sen var det problemet ur världen :-)

Misstänker att jag har samma fel. Måste man plocka ner hela instrumentbrädan för att komma åt värme paketet?

Eller kan man gå via motorumet smile?

( men glykol som en tidigare skrev skulle ju smaka sött men de gör de inte )

Ps: är de svårt att byta värmepaket smile?

Mvh Eric
Senast redigerat av Eric91 (8 april 2013)

283 Inlägg
8 april 2013
Glykol är beskt kolla värmekranen eftersom det bara är blött på ena sidan är det värmepaketet så brukar de vara blött på båda sidorna eller ja de beror på vilken gavel som läcker men oftast letar det ner sig på båda sidor.. värmepaketet sitter bakom mittkonsollen och tas inifrån.

337 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
bear_volvo skrev:
Glykol är beskt kolla värmekranen eftersom det bara är blött på ena sidan är det värmepaketet så brukar de vara blött på båda sidorna eller ja de beror på vilken gavel som läcker men oftast letar det ner sig på båda sidor.. värmepaketet sitter bakom mittkonsollen och tas inifrån.

Väme kranen sitter till höger om förar platsen nästan vid golvet? är de rätt så har ja kollat där och de är snus torrt. Är de svårt att byta värmepaket? samt vet du ca pris vad de kan kosta?

Mvh Eric

Sök