Hejsan, har lite funderingar kring avgasrör till min Volvo 945 LTT Har chippat samt bytt till ställbar wastegate, laddar 0,75bar.
Är de ens någon mening med 3" eller räcker de med 2,5"? Vill liksom inte lägga pengar på ett avgasrör som ja inte egentligen behöver. Är inte den som vill ha en bil som låter mer än vad den går.
Så som sagt, har kollat på Simons 2,5" samt 3"JT. Men känns som 3" inte kommer fylla någon större funktion p.g.a de lägre effektuttaget jag har just nu.
Så vad rekommenderas till det jag har gjort?
Chipp: Bränsle+Tänd Ställbar WG: 0,75bar Sportluftfilter med avskärmning.
känns i ditt fall som att 2,5" räcker bilarna med t5 har ju 2,25" downpipe orginal (på dem som jag mätt på) så 2,5" för din blir säkert kanon!
Får ta o kolla på detta Tycker själv de är bättre med 2,5" ! Men sen så kan jag även köra 3" dp med racekatt sedan 2,5" så får ju turbon andas lite mer iaf!
känns i ditt fall som att 2,5" räcker bilarna med t5 har ju 2,25" downpipe orginal (på dem som jag mätt på) så 2,5" för din blir säkert kanon!
Får ta o kolla på detta Tycker själv de är bättre med 2,5" ! Men sen så kan jag även köra 3" dp med racekatt sedan 2,5" så får ju turbon andas lite mer iaf!
3" dp är inte helt fel, speciellt inte om du i framtiden vill ha mer effekt, skadar ju inte med 3" lixom.. Tänk dock på att laddtrycket kan behövas justera om laddtrycket fall du byter dp eftersom att mottrycket ändras i turbon.
känns i ditt fall som att 2,5" räcker bilarna med t5 har ju 2,25" downpipe orginal (på dem som jag mätt på) så 2,5" för din blir säkert kanon!
Får ta o kolla på detta Tycker själv de är bättre med 2,5" ! Men sen så kan jag även köra 3" dp med racekatt sedan 2,5" så får ju turbon andas lite mer iaf!
3" dp är inte helt fel, speciellt inte om du i framtiden vill ha mer effekt, skadar ju inte med 3" lixom.. Tänk dock på att laddtrycket kan behövas justera om laddtrycket fall du byter dp eftersom att mottrycket ändras i turbon.
Har funderat ganska mycket kring detta, känns som 3" dp samt sport cat blir bra Sedan 2,5"
Får ta o kolla på detta Tycker själv de är bättre med 2,5" ! Men sen så kan jag även köra 3" dp med racekatt sedan 2,5" så får ju turbon andas lite mer iaf!
3" dp är inte helt fel, speciellt inte om du i framtiden vill ha mer effekt, skadar ju inte med 3" lixom.. Tänk dock på att laddtrycket kan behövas justera om laddtrycket fall du byter dp eftersom att mottrycket ändras i turbon.
Har funderat ganska mycket kring detta, känns som 3" dp samt sport cat blir bra Sedan 2,5"
Köpte komplett 3" med dubbla ljuddämpare å race kisse från JT det passade kanon och lät gutt när man drog på och tyst när man stod på tomgång Det är ju aldrig fel att låta bilen andas Men smaken är som baken