3475
Sök

Få in basljudet i kupén utan att modifiera bilen, ny låda byggs från grunden. 960/940

84 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
Tja ! som rubriken säger, hur får jag in basljudet i kupén på min 964.a ? har läst så många olika saker som egentligen strider emot varandra så vet inte vad jag ska välja. modifiera bilen är uteslutet såvida det inte går att få 100% original igen.

så som det är nu med den lådan jag har nu så hör man knappt basen i bagageutrymmet.

Vart ska basen sitta på lådan ?
Vart ska Reflexrören sitta på lådan ?

400 Inlägg
14 maj 2013
Plocka bort inredningen på baksidan av ryggstödet och ta bort skidluckan.

Basarna placerar du mot baksätet och rör drar du upp genom originalhål i hatthyllan. (4" passar)

Sedan täta runt lådan så inget smiter ut i bagaget.

400 Inlägg
14 maj 2013
På detta sätt får du en rejäl förstärkning av lågbas, om det inte är vad du är ute efter dock så finns andra alternativ!

400 Inlägg
16 maj 2013
Sedan finns här en bra guide:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=215379

Om du vill ta dig tid att läsa på lite. smile

Men mitt förslag vet jag att funkar då jag kör med det dagligen. (har testat 7-8 olika lådor/placeringar innan och detta är egentligen det Enda som funkat för mig)

Mvh

84 Inlägg
16 maj 2013
Trådstartare
Okej ! ska kolla Guiden på en gång ! big_smile Tack ! big_smile

99 Inlägg
16 maj 2013
Lägg basarna bakåt:) så kommer de fram fint . Har du  sätt igen luft intag o sånt bak om du kan . Så ljudet pressas framåt .

400 Inlägg
16 maj 2013
mittonen skrev:
Lägg basarna bakåt:) så kommer de fram fint . Har du  sätt igen luft intag o sånt bak om du kan . Så ljudet pressas framåt .

Det funkar inte i dessa bilar. Ytterst lite tryck kommer in i kupén, dock får man ett hejvilt skramlande utåt smile

Sök