3128
Sök

Brända gummi lister!

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
18 maj 2013
Trådstartare
Akut!

När jag köpte min mk4 så  var bakre sido rutor på min golf mk4 variant smält/brända gummilister runtom.

Men nu är det så här att  jag kan ej byta gummi lister utan att byta ruta med då  dom är  fastlimmade i rutan,  så byta lister med ruta kostar 2500 kr st.

så nu till frågan.
kan man på något sätt fixa till dessa gummi lister runt rutorna ??

någon som har en  idé hur man kan fixa dom ?

skriv gärna om ni har bra förslag...

Forummoderator
9 299 Inlägg
18 maj 2013
Traditionellt mjukar man upp gammalt gummi med glycerin som man kan köpa på apoteket till exempel. Innan kan man tvätta ordentligt med t-röd. Sedan är ju frågan om det kan hjälpa om de är väldigt skadade. Det är ju dock en bra början, sedan kan man kanske täta försiktigt med glassilikon?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

2 322 Inlägg
18 maj 2013
Trådstartare
tackar..  fler förslag är tacksamt

Avstängd
10 388 Inlägg
18 maj 2013
mingan77 skrev:
Akut!

När jag köpte min mk4 så  var bakre sido rutor på min golf mk4 variant smält/brända gummilister runtom.

Men nu är det så här att  jag kan ej byta gummi lister utan att byta ruta med då  dom är  fastlimmade i rutan,  så byta lister med ruta kostar 2500 kr st.

så nu till frågan.

Vilka lister pratar du om? Listerna runt de absolut bakersta rutorna? (dvs inte dörrutorna bak, utan efter C-stolpen?)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2 322 Inlägg
18 maj 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
mingan77 skrev:
Akut!

så nu till frågan.

Vilka lister pratar du om? Listerna runt de absolut bakersta rutorna? (dvs inte dörrutorna bak, utan efter C-stolpen?)

bakre  sidorutorna efter c stolpen ja  på en   golf mk4 variant.

Sök