3073
Sök

Ström till ny stereo, Bmw E39.

137 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
Tja.
Nu ska jag ta tag i mitt ljud i bilen, tidigare ägaren har totalslaktat originalljudet.
Har kvar min kenwood från förra bilen, med högtalare runt om samt baslåda.
Har vart iväg och köpt 40 meter högtalarkabel, samt lite strömkabel i olika tjocklekar.

Frågan är nu, innan jag börjar om någon veckan, om någon kan tipsa om bra, enkla, lämpliga ställen att få strömmen till stereon, i fram. måste jorda på lämplig plats, får fram 12v konstant, samt 12v på tändningen.

Batteriet sitter ju i bak i min bil, tänkt att dra om det går, med nya punkter framme runt stereon om det finns något.

1 435 Inlägg
21 maj 2013
Jag har dragit två 4mm2 kablar från batteribanken i bak till huvudenheten i min E39. Om du använder slutsteg är det fördelaktigt att även dra fram jorden så du kan jorda huvudenhet och slutsteg på samma ställe.

137 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
Alpinabiturbo skrev:
Jag har dragit två 4mm2 kablar från batteribanken i bak till huvudenheten i min E39. Om du använder slutsteg är det fördelaktigt att även dra fram jorden så du kan jorda huvudenhet och slutsteg på samma ställe.

Alltså dragit båda 12voltarna från batteriet? stänga av stereon manuellt då alltså?

Och jorda där bak, någonstans under bagagemattan kanske? på samma punkt som jag jordar lådan?

Sök