2887
Sök

VARNING gör inga affärer med denna kille!

200 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
Tjena, nappade på denna annonsen:
Länk raderad
vi kom överens om 2100kr ink frakt, jag fick hans konto nummer och satt över pengarna..han har sagt att han ska skicka den dagen där på osv osv, har nu gått över 1,5 månad sen han fick pengarna, men ingen turbo har kommit eller pengar tillbaks... Har även ringt till anhöriga osv utan några resultat, har även polis anmält.

(om du läser det här så är jag inte intresserad av turbon längre, utan pengarna endast)

Namn och andra uppgifter har raderats av moderator
Senast redigerat av te_wik (24 maj 2013)

denkz
323 Inlägg
23 maj 2013
Aldrig, aldrig, aldrig betala i förskott...

oseriös medlem
239 Inlägg
23 maj 2013
https://www.internetgirot.se/

Vet inte om det fungerar utanför Blocket, har använt det en gång och det fungerade bra
Senast redigerat av Hyperhead (23 maj 2013)

373 Inlägg
23 maj 2013
VLN skrev:

Nähä, då kan man ju i princip sluta handla på internet.

Sanizz
23 maj 2013
ImprezaGC8 skrev:
VLN skrev:

Du kan alltid handla via postförskott.

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
23 maj 2013
Mickeidiket skrev:
Tjena, nappade på denna annonsen:
Länk raderad
vi kom överens om 2100kr ink frakt, jag fick hans konto nummer och satt över pengarna..han har sagt att han ska skicka den dagen där på osv osv, har nu gått över 1,5 månad sen han fick pengarna, men ingen turbo har kommit eller pengar tillbaks... Har även ringt till anhöriga osv utan några resultat, har även polis anmält.

Så gör inga affärer med han!!

(om du läser det här så är jag inte intresserad av turbon längre, utan pengarna endast)

bra sätt annars är att ta bussgods med efterkrav bl.a eller varför inte paypal, välj då en spårbar försändelse med t.ex schenker eller posten så man kan få sina penagar tillbaka vid ev bekymmer. Väljer endast förskott till folk jag känner och har handlat av innan....
Senast redigerat av valle22 (23 maj 2013)

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
23 maj 2013
Sanizz skrev:
ImprezaGC8 skrev:
VLN skrev:

skall man inte ha plusgiro eller bankgiro för detta skall vara möjligt?

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

373 Inlägg
23 maj 2013
Sanizz skrev:
ImprezaGC8 skrev:
VLN skrev:

För det första kan du inte handla med postförskott när du beställer från utlandet, tex England eller USA, och dessutom kan inte en privatperson skicka med postförskott om man inte har bankgiro (eller plusgiro??), jag har försökt skicka med postförskott en gång men det gick inte.

Jag betalade 30 tusen i förskott till en engelsman förra veckan, paketet kom igår och jag fick det jag betalat för...
Senast redigerat av ImprezaGC8 (23 maj 2013)

200 Inlägg
24 maj 2013
Trådstartare
Jo skulle naturligtvis kört på bussgods och efterkrav eller liknande nu med facit i hand. Men är inte direkt pengarna som är det största problemet, utan de oärliga mäniskorna som gör en förbannad.

Cadillac_The_King
24 maj 2013
Mickeidiket skrev:
Jo skulle naturligtvis kört på bussgods och efterkrav eller liknande nu med facit i hand. Men är inte direkt pengarna som är det största problemet, utan de oärliga mäniskorna som gör en förbannad.

Du kan bli rulad även om du vill ha varan skickad mot efter krav det kan lika gärna ligga än sten i paketet :-)

denkz
323 Inlägg
24 maj 2013
ImprezaGC8 skrev:
VLN skrev:

Menar av just privatpersoner. Jag skulle iaf aldrig slänga in pengar på någons konto för att sedan hoppas på att personen skickar varan.

Men vi är ju alla olika smile

Sanizz
24 maj 2013
ImprezaGC8 skrev:
Sanizz skrev:
ImprezaGC8 skrev:

För det första kan du inte handla med postförskott när du beställer från utlandet, tex England eller USA, och dessutom kan inte en privatperson skicka med postförskott om man inte har bankgiro (eller plusgiro??), jag har försökt skicka med postförskott en gång men det gick inte.

Jag betalade 30 tusen i förskott till en engelsman förra veckan, paketet kom igår och jag fick det jag betalat för...

Handla utomlands, paypal via ebay.
Handla inrikes, postförskott. Skickar du via posten måste du ha autogiro/plusgiro men inte via bussgods. Har skickat hur många dyra instrument som helst via bussgods och har varit tryggt och säkert varje gång. Dock heter det efterkrav hos bussgods.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 maj 2013
Rensat tråden från namn och kontaktuppgifter, det är inte OK att hänga ut någon på forumet.
Låser även tråden.

Mvh Tommy, Moderator

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök