3459
Sök

Jetta coilovers fråga ?

59 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
#1
Tja jag köpte ett par coilovers till min jetta mk2 från tillbilen.se tänkte kolla om nån vet nått om dom hur låg man kan få den. om man kan få den lägre en en stående snus dosa i fronten. kom gärna med bilder. smile

http://www.tillbilen.se/show_product_pi ... =JOM741005

Drifters With Attitude
263 Inlägg
8 mars 2011
#2
Justerbarhet:
Fram: 40-85mm
Bak: 40-85mm


59 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
#3
Dom är nere för fullt men vissa får dom lägre ?

16 197 Inlägg
8 mars 2011
#4
tänk på att fjädrarna sjunker en del efer man kört några hundra mil..


å ställer man billiga coilovers längst ner så blir dom jävligt mjuka i fjädringen-

"Testar man inte så får man aldrig veta"

59 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
#5
okej mina är sten hårda fast dom står längst ner smile

149 Inlägg
9 mars 2011
#6
Svetsa om fästet ?

#SwedenRing

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
9 mars 2011
#7
A774CK skrev:
okej mina är sten hårda fast dom står längst ner smile

min med eller längst ner hade jag väll inte men den blev mjukare när man höjde upp den eller mindre stenhård

helt värdelöst med dessa skit coils som fuckar upp hela väghållningen

min skolbuss har nästan bättre väghållning än vad min mk2 hade =/

Kör fort så hinner inget hända...

16 197 Inlägg
9 mars 2011
#8
Growe skrev:
A774CK skrev:
okej mina är sten hårda fast dom står längst ner smile

min med eller längst ner hade jag väll inte men den blev mjukare när man höjde upp den eller mindre stenhård

helt värdelöst med dessa skit coils som fuckar upp hela väghållningen

min skolbuss har nästan bättre väghållning än vad min mk2 hade =/

hur kan motståndet bli mindre när du spänner fjädern?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 291 Inlägg
9 mars 2011
#9
Förspänningen på fjädern ändrar inte fjäderkonstanten.
Fjädern kommer fortfarande vara exakt lika styv.

TS: Sitter det hjälpfjädrar på benen fram? Prova plocka bort dom.
Då kan du vinna nån cm men huvudfjädern kommer vara lös när det fjädrar ut.
Kolla även hur mycket slaglängd du har kvar i dämparen.


Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
9 mars 2011
#10
evilaudio skrev:
Growe skrev:
A774CK skrev:
okej mina är sten hårda fast dom står längst ner smile

min med eller längst ner hade jag väll inte men den blev mjukare när man höjde upp den eller mindre stenhård

helt värdelöst med dessa skit coils som fuckar upp hela väghållningen

min skolbuss har nästan bättre väghållning än vad min mk2 hade =/

hur kan motståndet bli mindre när du spänner fjädern?

kanske för att man heltplötsligen inte bryter i länkarmar krängare drivaxlar osv
och dessutom få lite fjädringsväg på grejerna..skillnaden till det posetivare var rejält stor
även om dom är förhårda för att fungera om man ska åka fort på vanlig väg

Kör fort så hinner inget hända...

59 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
#11
MattiasH skrev:
Förspänningen på fjädern ändrar inte fjäderkonstanten.
Fjädern kommer fortfarande vara exakt lika styv.

TS: Sitter det hjälpfjädrar på benen fram? Prova plocka bort dom.
Då kan du vinna nån cm men huvudfjädern kommer vara lös när det fjädrar ut.
Kolla även hur mycket slaglängd du har kvar i dämparen.

Det får jag ta en titt på smile

274 Inlägg
25 maj 2013
#12
lånar tråden lite tongue vart hittar man coils till jettan? verkar va ont om dom på de sidorna ja brukar hitta. samma till typ golf 2 eller liknande ?



Sök