3837
Sök

Rostskydda reflekor?

6 738 Inlägg
29 maj 2013
Trådstartare
Låter lite dumt kanske men jag undrar hur man ska kunna rostskydda reflektorerna i original dimljusen på 740?
dom flesta dimljus börjar ju rosta i reflektorn så det ser helt brunt o fult i lyktan, o jag har fått tag i 2 reflektorer i nyskick som jag inte vill ska börja rosta. så finns det nått sätt att rostskydda dom? dem blir ju rätt varma med 55w lampan i smile

mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

235 Inlägg
29 maj 2013
hmm, hålrumsvax kanske går men då lär du få spraya väldigt tunt å de blir gult efter ett tag. Kanske nån annan har ett bättre förslag men tongue

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

809 Inlägg
29 maj 2013
Henkix skrev:
Låter lite dumt kanske men jag undrar hur man ska kunna rostskydda reflektorerna i original dimljusen på 740?
dom flesta dimljus börjar ju rosta i reflektorn så det ser helt brunt o fult i lyktan, o jag har fått tag i 2 reflektorer i nyskick som jag inte vill ska börja rosta. så finns det nått sätt att rostskydda dom? dem blir ju rätt varma med 55w lampan i smile

mvh

är nog omöjligt. rekletorerna ska ju vara blanka sprutar du på någon form av rostskydd så kommer det inte lysa något. + det tar några år om du har 55W lampor att förstöra reflektorn om du inte ha billig skit wink

297 Inlägg
6 738 Inlägg
30 maj 2013
Trådstartare
nä jag tänkte mer på att rostskydda dom på baksidan där det oftast börja rosta. inuti får det va.
skulle man inte kunna pensla på lite hammarlack på baksidan? tongue

Du är liv

809 Inlägg
30 maj 2013
Henkix skrev:
nä jag tänkte mer på att rostskydda dom på baksidan där det oftast börja rosta. inuti får det va.
skulle man inte kunna pensla på lite hammarlack på baksidan? tongue

aha. det lät vettigare! baksidan är det bara att spruta på valfri rostskydds medel typ aa hammarlack

6 738 Inlägg
30 maj 2013
Trådstartare
ska göra detta smile få se va ja hittat för gott rostskydd i källaren tongue

Du är liv

Sök