14 juni 2013
Trådstartare
Var väldigt noga med att läsa det finstilta när ni tecknar denna försäkring. Jag gjorde tabben att bara skumma igenom det jag tyckte verkade väsentligt. Du är bunden att betala försäkringen (som kan bli ganska dyr) om du säljer bilen inom 85 dagar från det att den tecknades. Visst, fair enough tänkte jag. Fick inte bilen såld, och efter 90 dagar bytte jag bil rakt av med en kille. En månad efter detta kom en räkning på 2500kr. Då visar det sig att om jag förnyar annonsen eller raderar den, och sen skapar en ny, så förlängs avtalet automatiskt med 85 nya dagar. Detta hade jag missat och under bindningstiden raderade jag annonsen ett par ggr för att sedan lägga ut en ny, ni vet så som man gör ibland när det går trögt. Och vipps 85 NYA dagar. Jag vet att felet är mitt eget eftersom att jag borde läst kontraktet mer noga. Men man tror ju inte i sin vildaste fantasi att det går till såhär med 2 så stora bolag som blocket och IF. Rena maffia metoder.
Sen att försäkringen många gånger är ganska meningslös tex med lite äldre fordon osv är ju en annan femma.
Så till alla er som funderar på denna försäkring: Teckna inte detta skitet, och om ni tvunget vill så läs villkoren i kontraktet väldigt noga och följ det slaviskt.
Mvh