3800
Sök

M50b20 icke-vanos eller m50b25?

V.A.G!
199 Inlägg
16 juni 2013
Trådstartare
#1
som rubriken lyder vilken ska man välja att ha i biln? smile

V.a.g!

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
16 juni 2013
#2
enkelt val, mycket enkelt !!!! m50b25 alla dagar i veckan, bara dumt att slänga i en 2liters


V.A.G!
199 Inlägg
17 juni 2013
Trådstartare
#3
CHEEVA skrev:
enkelt val, mycket enkelt !!!! m50b25 alla dagar i veckan, bara dumt att slänga i en 2liters

tackar för svaret smile dock är m50b25an vanos och m50b20 icke vanos hmm

V.a.g!

V.A.G!
199 Inlägg
17 juni 2013
Trådstartare
#4
SSC47 skrev:
CHEEVA skrev:
enkelt val, mycket enkelt !!!! m50b25 alla dagar i veckan, bara dumt att slänga i en 2liters

tackar för svaret smile dock är m50b25an vanos och m50b20 icke vanos hmm

har för mig man kan ta bort själva vanos enheten utan konsikvenser. funkar de?

V.a.g!

100 Inlägg
18 juni 2013
#5
Varför vill du inte ha vanos?

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
18 juni 2013
#6
SSC47 skrev:
SSC47 skrev:
CHEEVA skrev:
enkelt val, mycket enkelt !!!! m50b25 alla dagar i veckan, bara dumt att slänga i en 2liters

tackar för svaret smile dock är m50b25an vanos och m50b20 icke vanos hmm

har för mig man kan ta bort själva vanos enheten utan konsikvenser. funkar de?

finns vanos block kit ja, men varför ska du ta bort det ?  stakarna i vanos motorn är en direkt svagehet jämte mot iv motorn. Men det är bara att köpa smidda eller leta efter en uppsättning iv stakar.

hade personligen aldrig ens funderat över en 2 liters som sagt


V.A.G!
199 Inlägg
24 juni 2013
Trådstartare
#7
Newport skrev:
Varför vill du inte ha vanos?

bättre om man trimmar om man kör utan vanos

CHEEVA skrev:
SSC47 skrev:
SSC47 skrev:

tackar för svaret smile dock är m50b25an vanos och m50b20 icke vanos hmm

har för mig man kan ta bort själva vanos enheten utan konsikvenser. funkar de?

finns vanos block kit ja, men varför ska du ta bort det ?  stakarna i vanos motorn är en direkt svagehet jämte mot iv motorn. Men det är bara att köpa smidda eller leta efter en uppsättning iv stakar.

hade personligen aldrig ens funderat över en 2 liters som sagt

finns ju beskrivning hur man tar bort själva vanos enheten och vad jag vet så ska man kunna bara skruva bort den så ska motorn funka som vanligt och det blir bättre när man trimmar motorerna. jo kan man ju göra

V.a.g!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
24 juni 2013
#8
Annars så funkar ju vanosen rätt bra om man får de att lira.

Ventilfjädrarna är klenare i vanosen så man kan inte varva lika mycket som med vanosens.
Stakarna är märkbart klenare men helt ok så bara man kör utan spik eller extrema cylindertryck så ska de funka. Samma gäller kolvar.

Kolvarna är förövrigt svagheten på dessa motorer

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
24 juni 2013
#9
de är bara fördel att köra med vanos idag enl mig, bättre botten flås även när man trimmar, dock så har Vanos motorn ett högre komp förhållande..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Försöker iaf
1 998 Inlägg
24 juni 2013
#10
Wikstromm skrev:
de är bara fördel att köra med vanos idag enl mig, bättre botten flås även när man trimmar, dock så har Vanos motorn ett högre komp förhållande..

Löses med E85. Varför man nu skulle vilja köra på något annat än de är dock bara befängt lol

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

V.A.G!
199 Inlägg
24 juni 2013
Trådstartare
#11
Boostrider skrev:
Annars så funkar ju vanosen rätt bra om man får de att lira.

Ventilfjädrarna är klenare i vanosen så man kan inte varva lika mycket som med vanosens.
Stakarna är märkbart klenare men helt ok så bara man kör utan spik eller extrema cylindertryck så ska de funka. Samma gäller kolvar.

Kolvarna är förövrigt svagheten på dessa motorer

just det att jag vill att det ska hålla. om man skulle ta en b20 icke vanos eller en b25 vanos

Wikstromm skrev:
de är bara fördel att köra med vanos idag enl mig, bättre botten flås även när man trimmar, dock så har Vanos motorn ett högre komp förhållande..

det är väl bra att det är högre vrid och lägre förbrukning men hur håller det vid 1bar ladd?

V.a.g!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
24 juni 2013
#12
SSC47 skrev:
Boostrider skrev:
Annars så funkar ju vanosen rätt bra om man får de att lira.

Ventilfjädrarna är klenare i vanosen så man kan inte varva lika mycket som med vanosens.
Stakarna är märkbart klenare men helt ok så bara man kör utan spik eller extrema cylindertryck så ska de funka. Samma gäller kolvar.

Kolvarna är förövrigt svagheten på dessa motorer

just det att jag vill att det ska hålla. om man skulle ta en b20 icke vanos eller en b25 vanos

Wikstromm skrev:
de är bara fördel att köra med vanos idag enl mig, bättre botten flås även när man trimmar, dock så har Vanos motorn ett högre komp förhållande..

det är väl bra att det är högre vrid och lägre förbrukning men hur håller det vid 1bar ladd?

Beror på turbo och hur bra mappad den är. Spikar de så skiter de sig oavsett...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet


Sök