3435
Sök

Enormt mycket konstgjord rök ur avgasröret!

80 Inlägg
4 juli 2013
Prova med glykol lyckades få en massa glykol på ett grenrör när ja lossa en slang och det rök som in i helvete!

81 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
ssmon skrev:
Prova med glykol lyckades få en massa glykol på ett grenrör när ja lossa en slang och det rök som in i helvete!

det skall provas smile tack för tipset

61 Inlägg
4 juli 2013
En polare kör med glykol.

24 Inlägg
81 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
T414 skrev:
Glykol är bäst, har provat en hel del, luktar gott med wink

Behöver köpa lite glykol till kylarn så kanske köper mig en rejäl dunk istället big_smile

Voodoo
1 444 Inlägg
4 juli 2013
Gjorde nå sådant när jag var yngre..  och  glycol var då bäst.
en solarvätskebehållare med pump
en återfjädrarnde knapp inne i kupeen
en lång slang  som sedan  går över till ett broms rör med nippel som gängas fast i avgas röret  typ som jag montera denna just efter katten. men kan säga att  ljuddämparna suger i sig en hel del  och  säg du sprutar ut 3dl vätska i avgassystemet så kmr de ryka  et jävligt bra tag ..

jävligt dumt  och farligt .. lyckades köra igång å spruta  en hel del  vätska  så re rök på som fan ...
såg efter ett tag blåljus baki mig så jag stanna  av vid vägen och stängde av bilen så röken skulle försvinna.
förbi rullade de sakta en ambulans med blåljus på som var  på utryckning  och var tvungen att sakta ner  i röken..

så  ska man ha sånt så håll inte på å riskera andras liv! ..  mitt åkte då av efter den gången

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

81 Inlägg
5 juli 2013
Trådstartare
Stripz skrev:
Gjorde nå sådant när jag var yngre..  och  glycol var då bäst.
en solarvätskebehållare med pump
en återfjädrarnde knapp inne i kupeen
en lång slang  som sedan  går över till ett broms rör med nippel som gängas fast i avgas röret  typ som jag montera denna just efter katten. men kan säga att  ljuddämparna suger i sig en hel del  och  säg du sprutar ut 3dl vätska i avgassystemet så kmr de ryka  et jävligt bra tag ..

jävligt dumt  och farligt .. lyckades köra igång å spruta  en hel del  vätska  så re rök på som fan ...
såg efter ett tag blåljus baki mig så jag stanna  av vid vägen och stängde av bilen så röken skulle försvinna.
förbi rullade de sakta en ambulans med blåljus på som var  på utryckning  och var tvungen att sakta ner  i röken..

så  ska man ha sånt så håll inte på å riskera andras liv! ..  mitt åkte då av efter den gången

jag har faktiskt tänkt på de en del, och tänker inte blåsa på massa sök mitt inne i centrum sosm vissa på youtube, utan gör det på nån tom landsväg eller på nån öde parkeringsplats ! lite respektfull måste man va!

1 484 Inlägg
5 juli 2013
Haha, en perfekt tråd för "Skrotnisse"!

Nåväl, back in the days.. Alltså för cirka 2 år sedan tror jag att det var, eller när var den första Garaget.org-träffen i Karlstad? Aja, iaf så hade jag en Volvo 142 -73 som vi gjorde detta på.. Och då gjorde vi som såhär:

1. Borra ett hål i grenröret
2. Ta slangen från spolarvätskebehållaren och "anslut" den till hålet i grenröret
3. Fyll HELA spolarvätsketanken med diesel
4. Se reaktionerna..

Jag vet inte hur många långfingrar jag fick efter mig när jag körde igång spolarmotorn och gasade iväg.. ;D

Det var iaf jävligt roligt!

Och vad jag märkte på den motorn (som förövrigt är runt 40 år gammal..) så klarade den sig utan en endaste skråma. smile

Dock skiljer det nog "lite" på dagens motorer och motorerna för 40 år sen wink

menmen, såhär var det iaf jag och mina polare gjorde, och reaktioner fick vi! wink

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

81 Inlägg
5 juli 2013
Trådstartare
skrotnisse89 skrev:
Haha, en perfekt tråd för "Skrotnisse"!

Nåväl, back in the days.. Alltså för cirka 2 år sedan tror jag att det var, eller när var den första Garaget.org-träffen i Karlstad? Aja, iaf så hade jag en Volvo 142 -73 som vi gjorde detta på.. Och då gjorde vi som såhär:

1. Borra ett hål i grenröret
2. Ta slangen från spolarvätskebehållaren och "anslut" den till hålet i grenröret
3. Fyll HELA spolarvätsketanken med diesel
4. Se reaktionerna..

Jag vet inte hur många långfingrar jag fick efter mig när jag körde igång spolarmotorn och gasade iväg.. ;D

Det var iaf jävligt roligt!

Och vad jag märkte på den motorn (som förövrigt är runt 40 år gammal..) så klarade den sig utan en endaste skråma. smile

Dock skiljer det nog "lite" på dagens motorer och motorerna för 40 år sen wink

menmen, såhär var det iaf jag och mina polare gjorde, och reaktioner fick vi! wink

Låter underbart! skall göra samma sak på min nu! hoppas på lite roliga reaktioner och kanske några mindre posetiva smile ( kanske nån reaktion av farbror blå)

Sök