3471
Sök

Extremt fula plastdetaljer utvändigt(volvo s80 -99)

34 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
något jag kan använda för att få dom okej igen? dom är gråa och flammiga och ser rejält misshandlade ut av diverse kemikalier .. har dom varit svarta från början? big_smile
funkar det här t ex?
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Exteri … vax-36607/

Mr.RoadRage
428 Inlägg
4 juli 2013
Den kommer funka kanon, sålänge där är silicon i, så blir de kanon!

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

34 Inlägg
5 juli 2013
Trådstartare
ok, tack.smile

1 298 Inlägg
5 juli 2013
Jag vet inte hur de är med plastdetaljerna på din bil. Men jag har återställt hela stötfångare på 740 och 940 med hjälp av en värmepistol. Stötfångarnas plast har varit fullständigt gråvita och när man går över med värmepistolen på lite avstånd är det ungefär som att lacka med sprayburk, ytan blir svart och fin igen och det är busenkelt. Lägger du medel på plasten så håller det inte alltför länge. Några tvättar och det är som innan.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Sir
935 Inlägg
5 juli 2013
Olivolja tog jag på mina detaljer på a8:an. Blev as bra. Bara olja in ordentligt, låt suga till sig och sen torka bort överflödet. Håller bra länge och är skonsamt mot miljön om man skulle lyckas spilla en massa

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

34 Inlägg
5 juli 2013
Trådstartare
körde med 3m svartvax idag,  blev väldigt bra, men vet inte hur länge det håller .. inser att jag skulle använt handskar , för skiten går inte bort med tvål *asg*

Sök