3425
Sök

Volvo 240 / 245 bärarm

Delirium Tremens
101 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
Är det nån skillnad mellan bärarmarna på Volvo 240 och 245? Är det skillnad på dom mellan olika årsmodeller? Och får man svetsa en bärarm?

(Främre bärarmar)
Senast redigerat av SveaRike (8 juli 2013)

Mycket är lagom

36 Inlägg
9 juli 2013
SveaRike skrev:
Är det nån skillnad mellan bärarmarna på Volvo 240 och 245? Är det skillnad på dom mellan olika årsmodeller? Och får man svetsa en bärarm?

(Främre bärarmar)

jag vet inte ifall det är någon skillnad men svetsa gick bra när morsans bärarm hade ett rosthål.
gick igenom besiktningen.

1 915 Inlägg
10 juli 2013
Tror inte att man får svetsa dom, dock ej helt säker.
Vet flera som inte fått det godkänt pga de svetsat dom. (Fast vet även en del som fått det godkänt..)
En del besiktningsmän/kvinnor släpper igenom det om det är bra gjort och ser bra ut, en del andra godkänner inte.
Sen vad reglerna säger vet jag inte.
Lyft luren och ring o fråga bilprovningen så får du ett bra svar som garanterat stämmer.

annars så köp en bättre beg på skroten eller på blocket, eller diverse forum. Brukar finnas många som säljer gamla bilar i delar till bra pris.

Om det är samma till sedan och kombi vet jag ej, surfa in på tex mekonomen, Meca eller någon annan reservdelsbutik på nätet och jämför artikelnr så ser du om det är samma.
Senast redigerat av Louksor (10 juli 2013)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

266 Inlägg
15 juli 2013
Det är samma på dom

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare

En såndär Multitasker
152 Inlägg
15 juli 2013
om man gör det tillräkligt bra så märker dem aldrig om det är svetsat eller ytbytt !

då kan dem aldrig heller säga ngt om det wink

Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !

Sök