3069
Sök

B5234T ryker vitt ur oljesticka och vevhusvent

2 763 Inlägg
20 juli 2013
Andersson_673 skrev:
Har nu rivit ur kolvar och stakar ut motorn, Spruckna kolvringar på 1-3-5 cylindrar

Fyfan va tråkigt hmm Hur ser cylindrarna ut, har de klarat sig från skador?

Volvo - For Life

70 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Andersson_673 skrev:
Har nu rivit ur kolvar och stakar ut motorn, Spruckna kolvringar på 1-3-5 cylindrar

Riktigt tråkigt! Men det är bara att lyfta hakan och satsa mer! Cylindrarna har hade skapliga vändkanter och det ser ut som att det inte blivit borrat, Ska mäta cylinderloppen och se ifall det går att fixa med dem kolvarna som jag har, annars blir det att riva den andra motorn som står och mäta dom cylindrarna

2 763 Inlägg
20 juli 2013
Andersson_673 skrev:
BOLIN_ skrev:
Andersson_673 skrev:

Riktigt tråkigt! Men det är bara att lyfta hakan och satsa mer! Cylindrarna har hade skapliga vändkanter och det ser ut som att det inte blivit borrat, Ska mäta cylinderloppen och se ifall det går att fixa med dem kolvarna som jag har, annars blir det att riva den andra motorn som står och mäta dom cylindrarna

Hoppas att det löser sig för dig iaf hmm

Volvo - For Life

70 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Andersson_673 skrev:
BOLIN_ skrev:

Hoppas att det löser sig för dig iaf hmm

Tackar! smile

Herr
1 722 Inlägg
20 juli 2013
"Motorn är renoverad med nya stakar,kolvar, lager och packningar enligt ägaren innan."

Kanske du ska kontakta föregående ägare och fråga va det är frågan om?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

70 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
Allting är nytt i motorn, bara det att dem antingen struntat i att borra cylindrarna eller så är det ett klåpar jobb

Sök