3406
Sök

Lyfta motor från en volvo 89 till 91a 740.

268 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
tjena. har en 89as volvo 740 tror inte det är regina tändsystem på den. men tänkte lyfta motorn till en 745a som har en helt slut motor. men 745an är ju en 91 med regina tändsystem hur går det till . kommer det bli mycket kabel koppling och helvete eller? känns inte kul då man gör 0 till 100 på 19 sec med 745an då 740in gör 0 till 100 11sec. båda är b230f motorer... skriv allt jag måste göra. tänkte inte lyfta lådorna med vad är lättast.?

Forummoderator
26 351 Inlägg
24 juli 2013
Är det inte enklast att plocka med kabelhärvorna med allt därtill, från donatorbilen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

268 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
kanske det är. har ju alldrig gjort det förut. men hur blir det med tändningen om dem har olika tändsystem?

Forummoderator
26 351 Inlägg
24 juli 2013
sju40 skrev:
kanske det är. har ju alldrig gjort det förut. men hur blir det med tändningen om dem har olika tändsystem?

Ja det liksom löser ju av sig självt om du plockar med allt från donatorbilen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

268 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
det kanske det gör wink smart där du.

357 Inlägg
24 juli 2013
Du kan ju köra med reginasystemet på den nya motorn också, är bara att byta motorn samt flytta över svänghjul och givare från motorn som satt i 745:an.

268 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
ja okej. mycket jobb eller? går det på en helg för jag behöver bil på veckorna då man ska till jobbet wink annars får man nog låna någons bil.

357 Inlägg
25 juli 2013
sju40 skrev:
ja okej. mycket jobb eller? går det på en helg för jag behöver bil på veckorna då man ska till jobbet wink annars får man nog låna någons bil.

Ja det ska inte vara några problem om man har en hel helg på sig, Har man tillgång till motorlyft och alla verktyg så        är det fort gjort.

Sök